دکوراسیون مینیمالیستی چیست؟ محبوب‌ترین سبک دکوراسیون

دکوراسیون مینیمالیستی
خانه اوستا » بلاگ تخصصی » فضای داخلی » دکوراسیون مینیمالیستی چیست؟ محبوب‌ترین سبک دکوراسیون

دکوراسیون مینیمالیستی فقط یک سبک در دکوراسیون نیست بلکه به معنای یک فلسفه واقعی است. همه چیزهای اضافی حذف می شوند، اشکال گرافیکی ساده، رنگ ها ملایم، ساختارها شفاف و باریک هستند. دکوراسیون مینیمالیستی بعد از عناصر کاربردی در حانه و قبل از هر چیز دیگری ضروری است. به این ترتیب فضایی آرام و آرام ایجاد می شود، محیط روشن جلوه می کند و آرامش، و سکوت را منتقل می کند.

انتخاب دکوراسیون مینیمالیستی یک ایده بسیار ظریف و پیچیده در فضای داخلی است، اما شما در معرض خطر یک نتیجه غیر شخصی و سلیقه‌ای هستید. در اینجا چند نکته برای دکوراسیون داخلی به سبک مینیمالیستی بدون اشتباه، آورده شده است.

دکوراسیون مینیمالیستی

دکوراسیون مینیمالیستی چیست؟

مینیمالیسم سبکی است که از هنر سرچشمه می گیرد. این به عنوان پاسخی به رنگ های روشن و اشکال عجیب و غریب معمول هنر پاپ است، حرکتی که در آن همه چیز درهم و برهم و عجیب بود. حتی در ادبیات، مینیمالیسم ضروری است، هیچ علاقه مندی یا چرخش عبارتی وجود ندارد، مستقیماً بدون زواید زیاد به سر اصل مطلب می رود. ما می‌توانیم این مفاهیم را به طراحی داخلی بازگردانیم و دکوراسیون ساده، خطی، صاف و تمیز، با رنگ‌های خنثی و مواد سبک خواهیم داشت.

ساختارها باریک هستند، عناصر تزئینی کم هستند، همه چیز منطقی است و هر شی یک عملکرد خاص دارد. جایی برای چیزهای بیهوده و زائد وجود ندارد. این منجر به یک تعادل کلی می شود که صلح و آرامش را منتقل می کند. ایده آل در هر خانه!

سبک دکوراسیون مینیمالیستی

تاریخچه سبک مینیمال در دکوراسیون

سبک مینیمالیسم در دکوراسیون نقش مهمی در تکامل تاریخ دارد. این سبک معماری و دکوراسیون که در اواخر قرن بیستم شکل گرفت، اصلی‌ترین خصوصیت آن را در تأکید بر سادگی و حذف عناصر غیرضروری می‌توان دانست. مبدأ این سبک به مکتب هنری “دونیسم” (De Stijl) در هلند بازمی‌گردد که به اجزای ساده، رنگ‌های ابتدایی، و خطوط افقی و عمودی تاکید داشت. سبک مینیمالیسم در دهه‌های بعد به طور گسترده‌تری در سراسر جهان پذیرفته شد. در دهه‌های 1960 و 1970، معماران و طراحان شروع به اعمال اصول مینیمالیستی در طراحی داخلی و دکوراسیون کردند. این سبک دکوراسیون به اقتصادی‌تر کردن فضاها و جلوه‌های زیبایی آنها اهمیت می‌دهد. در دکوراسیون مینیمالیستی، استفاده از رنگ‌های خنثی مثل سفید، مشکی، طلایی و خاکستری رایج است. ترکیب‌های ساده و هندسی، فرهنگ آسیایی و ژاپنی نیز تأثیرگذار بوده و جزء مؤلفه‌های اساسی این سبک محسوب می‌شوند. از زمان پیدایش تاکنون، سبک مینیمالیسم در دکوراسیون به یکی از محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین سبک های طراحی تبدیل شده است، که همچنان به عنوان یک انتخاب محبوب در دنیای معماری و دکوراسیون شناخته می‌شود.

تاریخچه سبک مینیمال در دکوراسیون

ویژگی دکوراسیون مینیمالیست

و اکنون بیایید دریابیم که چگونه دکوراسیون یک خانه مینیمالیستی را به روشی هوشمندانه تجهیز کنیم: 5 ویژگی اصلی وجود دارد که این سبک به آن نیاز دارد و ما باید همیشه آنها را در نظر داشته باشیم.

دکوراسیون ضروری

  • اول از همه در دکوراسیون به سبک مینیمالیستی، به یاد داشته باشید که هر اتاق باید فقط شامل وسایل ضروری باشد، آنهایی که دارای یک کارکرد و نقش هستند.
  • به عنوان مثال: مبلمان، میز کوچک و قفسه هایی برای قرار دادن کتاب، اشیا و تلویزیون نباید در دکوراسیون اتاق نشیمن غایب باشد. این استدلال را برای تمام اتاق های خانه انجام دهید و دقیقاً خواهید فهمید که چه مبلمانی را در هر اتاق قرار دهید.

مطالعه بیشتر: دکوراسیون اتاق خواب

رنگ های خنثی

  • یکی از جنبه های اساسی دکوراسیون مینیمالیستی به رنگ ها مربوط می شود. از یک پایه خنثی و نرم که می تواند سفید، اما خاکستری، خاکستری یا بژ نیز باشد، شروع کنید و سپس چند لهجه مشکی را وارد کنید: به این ترتیب می توانید بر روی برخی از عناصر قابل توجه تمرکز کنید و یکنواختی مبلمان تک رنگ را بشکنید، که خطراتی همچون بی روح شدن محیط را به همراه دارد.

دکوراسیون خانه به سبک مینیمال

سطوح خالی

  • به همان اندازه مهم این است که خانه را تا حد امکان از اشیا دور نگه دارید. در دکوراسیون مینیمالیستی، نمی توان اشیایی را روی هر سطحی از خانه انباشته کرد، زیرا جلوه اصلی آن کاملاً از بین می رود. بنابراین نظم یک عنصر اساسی است: به این ترتیب خانه بزرگ‌تر، روشن‌تر و دلپذیرتر به نظر می‌رسد و اشیایی که واقعاً مهم هستند بهتر برجسته می‌شوند.

تزیینات ضروری

  • دیده‌ایم که در دکوراسیون مینیمالیستی باید دکوری ها را به حداقل برسانید، اما این بدان معنا نیست که شما باید آنها را به طور کامل حذف کنید. از بین بردن اضافی ها ایده خوبی است، اما می توانیم با عناصر دیگر مانند نقاشی ها و گیاهان بازی کنیم. سبز با سبک مینیمالیستی به خوبی هماهنگ می شود، اما در این مورد به رنگ ها نیز توجه کنید: بهتر است کاکتوس ها و گیاهان همیشه سبز را انتخاب کنید.

مواد طبیعی

  • در نهایت، باید به مواد نیز توجه ویژه ای شود. مینیمالیسم اول از همه از چوب سبک، بلکه از جوت، چوب خیزران، حصیری و سنگ ساخته شده است، همه مواد طبیعی که به شما امکان می دهد محیطی دلپذیر اما نه سرد ایجاد کنید. در عوض از موادی مانند فولاد، آهن و مرمر اجتناب کنید. شما همچنین می توانید از منسوجات برای دادن رنگ نهایی استفاده کنید: به عنوان مثال، رنگ سبز برای فرش!

مینیمالیست

سبک مینیمال در خانه

در دکوراسیون مینیمال، از رنگ‌هایی همچون سفید، مشکی، خاکستری و بژ بهره گرفته می‌شود تا آرامش و سادگی را بیان کند. در این سبک، از مبلمان با خطوط ساده و منحنی‌های کم استفاده می‌شود. معمولاً، مبلمان دارای طراحی‌های منحصر به فرد با ویژگی های ساده هستند. پنجره‌های بزرگ برای ورود نور طبیعی، نقش اساسی در این دکوراسیون دارند و فضا را باز و پرنور می‌کنند. در دکوراسیون مینیمالیستی، عناصر زیادی که فضا را شلوغ می‌کنند، حذف می‌شوند. هدف این است که خانه را به یک محیط آرام و متمرکز تبدیل کنیم. این سبک دکوراسیون به افراد این امکان را می‌دهد که به زندگی خود سادگی و آرامش ببخشند، و در عین حال زیبایی و انطباق با مدرنیته را حفظ کنند.

همچنین بخوانید: ?‍?

0/5 (0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *