کابینت آشپزخانه: بهترین مدل و قیمت کابینت آشپزخانه 2024

کابینت_آشپزخانه
خانه اوستا » بلاگ تخصصی » آشپزخانه » کابینت آشپزخانه: بهترین مدل و قیمت کابینت آشپزخانه 2024
کابینت آشپزخانه از مرحله طراحی گرفته تا اجرا و نصب، باید با دقت مورد ارزیابی و برنامه ریزی قرار گیرد. مدل کابینت و نوع متریال و همچنین رنگبندی و سایر عناصری که تعیین کننده نوع دکوراسیون آشپزخانه شما خواهند بود از جمله مواردی است که در زمان طراحی باید به آن توجه نمود. دقت کنید که شما قصد خرید کالایی را دارید که قرار است حداقل به مدت ۱۰ سال در آشپزخانه بی قید و شرط وجود داشته باشد.
مدل کابینت آشپزخانه

کابینت بزرگترین کالایی است که در هر خانه و آشپزخانه وجود دارد. در واقع این اثاثیه در خانه های ایرانی، معمولا قابل حمل نیست و عضو اصلی هر خانه به حساب می‌اید و حتی ممکن است صاحبان و یا مستاجران متفاوتی از آن استفاده کنند. قطعا کابینت آشپزخانه باید با سبک قالب طراحی داخلی هر خانه همخوانی داشته باشد.

کابینت
بررسی تخصصی انواع مدل ها، سبک ها، طرح ها و اصطلاحت کابینت آشپزخانه

آشپزخانه یک مکانی برای پخت و پز و در صورت بزرگ بودن آن، فضایی برای صرف غذا و نوشیدنی می‌باشد. کابینت در آشپزخانه فضایی برای اسکان نفرات و ظروف ایجاد می‌کند. بنابراین می‌بایست در انتخاب نوع و مدل کابینت بیشترین دقت را نمایید زیرا این تجهیزات، حداقل برای ۱۰ سال مهمان هر ملک هستند.

من “میرا” کارشناس دکوراسیون داخلی هستم و در این پست از خانه اوستا میخواهم به صورت کامل و واضح به معرفی انواع متریال و سبک ها در کابینت آشپزخانه بپردازم.

کابینت

اگر در این زمان قصد خرید کابینت و یا تعویض کابینت در آشپزخانه خود را دارید، بهتر است به مطالعه ادامه دهید:

کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه از حدود قرن ۱۷ میلادی و ساخته شده از چوب طبیعی ظهور کرد و در طول زمان به اشکال مختلفی رسید. اما از قرن گذشته متریال های متعددی برای ساخت کابینت استفاده شد، مانند فلز، تخته سه لا، و امروزه ام دی اف.

کابینت آشپزخانه مدل های جدید
طراحی و نصب انواع کابینت آشپزخانه توسط خانه اوستا

در زمان فعلی، انواع متریال برای ساخت کابینت آشپزخانه به شرح ذیل میباشد:

  1. چوب
  2. فلز
  3. پی وی سی

من قصد دارم به ساده ترین حالت ممکن کابینت با انواع متریال و مدل را برای شما تشریح کنم.

کابینت ساخته شده از چوب
کابینت ساخته شده از چوب
کابینت فلزی که با استیل ساخته شده است

کابینت‌ها عموما از متریال های نام برده ساخته میشوند و هر کدام ممکن است مشتقات مختلفی داشته و یا برای هر سبک خاصی بکار آید.

کابینت آشپزخانه چوبی

نمونه کابینت چوبی
هر نوع کابینتی که با فرآیند های چوبی مانند ام دی اف ها و یا چوب طبیعی ساخته شود در این خانواده قرار میگیرد.

چوب یکی از پرکاربرد ترین متریال برای ساخت کابینت آشپزخانه محسوب می‌شود. در اینجا هدف از چوب شامل موارد زیر است:

  1. چوب طبیعی
  2. پلی وود یا همان تخته سه لا
  3. ام دی اف “MDF”
  4. نئوپان

۱- چوب طبیعی

کابینت چوبی گزینه گران قیمت اما پرطرفدار و البته بادوام است. این نوع کابینت با چوب طبیعی ساخته می‌شود که در واقع قدیمی ترین نوع کابینت‌ در اشکال امروزی آن است. برخی از چوب های مورد استفاده به شرح زیر می‌باشد:

  • بلوط
  • افرا
  • راش
  • توسکا
  • کاج
  • روس
  • گیلاس
  • گردو
کابینت چوب بلوط
کابینت ساخته شده با چوب بلوط

از معایب و مزایای این نوع کابینت در آشپزخانه می‌توان به گران بودن و با دوام بودن آن اشاره کرد. یکی از متریال هایی که برای ایجاد سبک روستیک در آشپزخانه می‌توان استفاده کرد چوب های طبیعی می‌باشد که در انتهای این پست به انواع سبک های آشپزخانه خواهیم پرداخت.

۲- پلیوود یا تخته سه لا

کابینت پلی وود
کابینت موجود در تصویر با چوب تخته سه لا ساخته شد است

تخته سه لا یکی دیگر از انواع متریال هایی است که برای ساخت کابینت استفاده می‌شود. این نوع با اتصال چند لایه چوب (به صورت تعداد فرد) و فناوری مخصوص خود توسط کارخانه ساخته می‌شود. البته این مدل کم مصرف می‌باشد و زیاد مورد استقبال همگان در زمان فعلی قرار نمی‌گیرد.

3- MDF – ام دی اف

طراحی کابینت با متریال ام دی اف

کابینت های امروزی و شاید بیشترین مدل های پر مصرف بر پایه ام دی اف ها هستند. عموما ام دی اف به دو مدل کلی در بازار یافت می‌شود:

  • ام دی اف معمولی که عموما رنگ های ملایم دارند.
  • ام دی اف های براق که به هایگلاس معروف هستند.
کابینت مدرن ساخته شده با ام دی اف با ترکیب رنگ
کابینت با ام دی اف خام و پوشش رنگ

توجه کنید: برخی از مشتریان فکر میکنند هایگلاس نوع برتری نسبت به مدل های ام دی اف است. در واقع مغز اصلی هر دو متریال از یک نوع است و تنها تفاوت آن در روکش اعمال شده بر سطح خارجی آن است.

کابینت با ورق هایگلاس مشکی براق

تفاوت اصلی، سطح براقیت هایگلاس نسبت به نوع معمولی ام دی اف است. در سایز ورق هم تفاوتی در اندازه دارند و عموما ورق های هایگلاس کمی کوچکتر ساخته می‌شود.

کابینت هایگلاس سفید با طراحی مدرن و بدون دستگیره

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به کابینت ام دی اف و کابینت هایگلاس مراجعه نمایید. کابینت هایی که با نوع ام دی اف ساخته می‌شوند عموما در سبک های مدرن مورد استفاده قرار میگیرند.

نکته: نوعی از ام دی اف ها در بازار وجود دارد که روکشی بر روی آن وجود ندارد. البته در واقعیت واژه ام دی اف به نوع فناوری ساخت این نوع چوب مهندسی شده (فارغ از روکش رویه آن) اشاره دارد. ام دی اف خام اصولا برای نوع های ممبران، رنگ و سبک های غیر از مدرن مورد استفاده قرار میگیرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

۴- نئوپان

این طرح از کابینت با ترکیبی از نئوپان ها ساخته شده است

نوع ضعیف تر از ام دی اف ها، نئوپان ها هستند. آخرین گزینه برای ارزان تمام شدن کابینت های چوبی! اما نه این نوع نئوپانی که در تصویر فوق می‌بینید. اینها به مراتب خدمات بیشتری نیاز دارند و در انتها به علت پوشش هایی پلی استر به مراتب گران‌تر تمام می‌شوند.

نوع ارزان‌تر ورق های لترون هستند که به مانند MDF ها روکش شده اند ولی مغزی آن استقامت کمتری در طول زمان دارد.

کابینت آشپزخانه فلزی

کابینت فلزی جدید

در گذشته کابینت های فلزی محبوبیت ویژه ای پیدا کردند و مورد استقبال زیادی قرار گرفت. اما علت مد و پر فروش ترین نوع کابینت شدن، قیمت ارزان آن نسبت به مدل های چوبی و البته کمبود و یا نبود ام دی اف بود.

  1. آهن گالوانیزه
  2. آهن سیاه
  3. استیل استنلس

علی رقم عامه پسند نبودن کابینت های فلزی، دو نوع از آن و بنا به شرایطی همچون ارزان بودن و یا مناسب نقاط صنعتی مثل آشپزخانه های صنعتی و تجاری بودن مورد استفاده قرار میگیرد.

  1. کابینت فلزی ساخته شده از ورق های گالوانیزه (به علت ارزان بودن) که عمدتا با اشکال متفاوت و از قبل ساخته شده (در سایز های مختلف همراه با اجاق گاز، سینک، آبچکان و..) که در فروشگاه ها موجود است.
  2. کابینت های استیل که در دو حالت خانگی و صنعتی مورد استقبال قرار گرفته است. این نوع کابینت ها در واقع مناسب محیط های کاری ویا مناطق مرطوب (مانند مکان هایی که زیاد مورد شستشو قرار میگرد) مناسب می‌باشد.

کابینت PVC

نوع PVC کم کاربردترین در آشپزخانه ها می‌باشید و اصولا بخاطر ماهیت ضد آب بودن آن، در ساخت کابینت روشویی برای سرویس های بهداشتی کاربرد دارد. ورق های پی وی سی به علت ضعیف بودن بافت و طول عمر پایین تر در آشپزخانه، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد مگر در موارد خاص که نیاز به ماهیت ضد آب بودن آن نیاز باشد.

پی وی سی ها بیشتر به دلیل ضد آب بودن در سرویس های بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرد

تا به اینجا سعی کردم در خصوص متریال هایی که با آن کابینت ها را می‌سازند توضیح دهم. در نتیجه مشخص شد که سه نوع اصلی برای سفارش کابینت وجود دارد و بیشترین نوع مصرفی در بین کابینت سازی ها ورق های ام دی اف (Medium Density Fiberboard) که نوعی فناوری مهندسی شده است.

سازنده های زیادی هم تولید کننده ام دی اف هستند. شرکت هایی مانند پاکچوب، تیسان، آذران چوب کویر، پانوتک، ایزوفام، فرامید، AGT ای جی تی، یلدیز، سیتک و برخی نام های دیگر که جز پر‌فروش‌ترین ها در بازار کابینت سازان است.

کالیته ام دی اف هایگلاس برند AGT ترک

مورد بعد که میخواهم به صورت مختصر به آن بپردازم واژه های دکوراسیون و سبک ها هستند که بعضا ممکن است برای شما نا‌آشنا باشند. ما در گروه معماری و دکوراسیون خانه اوستا، به اختصار کلیه سبک ها را برای شما تشریح کرده ایم که میتوانید با مراجعه به آیتم های مد نظر تمامی موارد اعم از مزایا، معایب، نکات و ایده ها را به راحتی بدست بیاورید. اما در اینجا بپردازیم به سبک های کابینت:

سبک کابینت: پر تکرار ترین واژه های امروزی در بین خریداران و فروشندگان کابینت

از کلاسیک های گران قیمت، تا طرح های انزو و ممبران یا نئوکلاسیک های مد شده! اینها نام برخی از سبک های دکوراسیون داخلی در نوع ساخت کابینت آشپزخانه ها است. بیایید با هم در خصوص تک تک این واژه و نوع کاربرد آن بپردازیم:

۱- کابینت کلاسیک

شاید یکی از قدیمی‌ترین، پر طرفدار‌ترین و البته گران‌ترین نوع کابینت آشپزخانه در بین عموم باشد. علت گران بودن به سبب پیچیدگی نوع ساخت و استفاده از تنوع زیاد طرح و نقش ها می‌باشد. اصطلاحا ابزار‌های طرح، نوع رنگ پوششی، هزینه های نصب و مونتاژ، سختی حمل و نقل و مدت زمان طراحی و ساخت، از جمله مواردی است که بر روی قیمت تمام شده کابینت کلاسیک نقش زیادی دارد.

مدل کابینت کلاسیک

متریال مورد استفاده در ساخت کابینت های کلاسیک، چوب است اما امروزه بخاطر ارزان تمام شدن قیمت کابینت، MDF ها نیز به این سبک ورود کرده اند.

۲- کابینت نئو‌کلاسیک

نئو‌کلاسیک، در واقع کلاسیکی است که در طول زمان مدرن شده است! همانطور که نقش و نگار های برجسته سبک کلاسیک را نمایان می‌کند، در کابینت نئوکلاسیک این خطوط پیچ و خم کمتری نسب به آن پیدا کرده است. در واقع تلفیقی از کلاسیک و مدرن که بارزترین خصوصیت آن خطوط صاف است، نئوکلاسیک ها را به ما معرفی میکند.

کابینت نئو کلاسیک

متریال هایی مانند چوب طبیعی و ام‌دی‌اف خام از جمله متریالی هستند که در ساخت کابینت های نئو کلاسیک از آن استفاده میشود.

۳- کابینت مدرن

سبک مدرن شامل استفاده از متریال مدرن هم می‌باشد. در نتیجه MDF چه از نوع معمولی آن و چه از نوع هایگلاس، پیشتازان سبک مدرن کابینت های آشپزخانه خواهند بود. خطوط و طرح های صاف، بدون پیچ و خم های کلاسیک، روکش های کارخانه‌ای، یراق آلات مدرن، دستگیره های صاف، یا حتی بدون دستگیره از جمله مواردی است که در این سبک معرفی شده اند.

کابینت مدرن

جنس بدنه، تمام ام‌دی‌اف است و روکش های درب کابینت بسته به انتخاب مشتری میتواند هایگلاس نیز باشد.

توضیح مهم:

کابینت های امروزی عموما از بدنه‌های ام دی اف ساخته میشوند یعنی چهارچوب، طبقات و نماهای داخلی پروژه شما تماما ام‌دی‌اف معمولی است. اینکه مشتری نوع هایگلاس را انتخاب می‌کند، در واقع نوع ورقی که برای درب‌ها و نما‌ها کاربرد دارد را انتخاب کرده است و نوع هایگلاس در بدنه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

نکته مهم دیگر برتری نداشتن مغز درونی ورق هایگلاس به نوع معمولی آن است و تنها نوع پوشش خارجی آن فرق می‌کند. (در برند های مختلف کیفیت ساخت نیز متفاوت است و هر شرکتی از درجه کیفی مختص خودش بهره می‎برد که به همین دلیل است یک برند نسبت به برند دیگر گران‌تر یا ارزان‌تر است)

۴- کابینت روستیک

کابینت با سبک روستیک نماینگر خانه هایی است که چوب عنصر اصلی دکوراسیون آن است. اما مواد های طبیعی نیز در این سبک بی تاثیر نیستند مانند استفاده از سنگ های مرمر.

عکس کابینت روستیک

کابینت روستیک به علت استفاده از چوب، قاعدتا قیمت بالاتری نسبت به کابینت های مدرن و یا حتی نئو کلاسیک ها خواهند داشت.

۵- کابینت صنعتی

نگران نباشید، قطعا نمیخواهم در خصوص کابینت های فلزی که با گالوانیزه ها و به شکل سنتی ساخته می‌شده است توضیح دهم. به تصاویر پایین نگاه کنید:

کابینت سبک صنعتی

کابینت با ترکیبی از عناصر تزئینی فلزی چیدمان شده است، درب چوبی جداکننده و تلفیقی از نئو‌کلاسیک، لوله های آویز چراغ تماما نماینگر سبک صنعتی هستنند.

۵ سبک اصلی و پر تقاضا در میان کابینت ها را توضیح دادم، اما اصطلاحاتی همچون ممبران، انزو، پولیشی، پلی اورتان و یا موارد دیگری که قطعا شنیده‌اید چیست؟

توجه کنید که از اینجا به بعد ما در خصوص طرح‌ها، اصطلاحات و یا نوع فناوری ساخت کابینت بحث خواهیم کرد و قاعدتا شما در زمان خرید کابینت آشپزخانه، آیتمی دیگری در خصوص متریال (چوب – فلز – پی وی سی) نخواهید داشت. اگر اصطلاح انزو را شنیدید، قاعدتا برای ساخت آن از متریالی مانند چوب (در اکثر موارد نوع MDF) استفاده میشود. در خصوص سبک های کابینت نیز، ممکن است در برخی از سایت های دکوراسیون، یا فروشگاه های فیزیکی و کارشناسان، اصطلاحات زیادی از جمله کابینت ایرانی، کابینت هالیوودی، کابینت بوهمی و خیلی اصطلاحات دیگر بشنوید که من ترجیح می‌دهم به معرفی همین 5 سبک که در بالا توضیح دادم بسنده کنم، زیرا تمامی این سبک ها، یا اصطلاح‌ها در ایران وجود ندارند یا کسی نسبت به تولید آن اقدام نمی‌کند. مثلا سبک بوهمی! به تصویر زیر نگاه کنید:

شاید در نگاه اول جذاب باشد، اما توجه کنید ترکیب تمام این عناصر سبک فوق را به وجود آورده است در نتیجه شما کابینت زیر سینک خود را با پرده پوشش می‌دهید؟!

نظرتان راجب سبک کابینت ایرانی چیست؟ می‌توانید در قسمت نظرات در پایان مقاله برایم دیدگاه خود را درج کنید. خوشحال می‌شوم اطلاعات بیشتری در خصوص این سبک کابینت از شما بشنوم!

اصطلاحات و طرح های کابینت آشپزخانه

برخی از واژه ها را به اختصار برای شما تعریف خواهم کرد

۱- کابینت انزو

انزو در واقع یک طرح مد شده توسط یک شرکت تولید کننده کابینت است که سالها پیش در ایتالیا و بعد ها در اروپا و حالا در ایران مورد استقبال قرار گرفت.

طرح کابینت انزو

کابینت های انزو میتوانند با متریال هایی مانند چوب و ام دی اف خام ساخته شوند. فرآیند پوشش آن ها معمولا رنگ است.

۲- کابینت ممبران

ممبران در واقع کابینت وکیوم شده است. ساخت کابینت با ام دی اف های معمولی و یا حتی هایگلاس، نیاز به برش دارد. محل برش ها و لبه های کار، با نوارهای PVC پوشیده و محافظت می‌شود اما در نوع ممبران، ام دی اف خام مورد استفاده قرار می‌گیرد که پس از پایان برش و سایز، قطعات وارد دستگاهی به نام وکیوم می‌شوند و لایه بیرونی روی ام دی اف از طریق فرآیند وکیوم و پرس بر روی کار اعمال می‌شود.

نکته حائز اهمیت هم این است که باز هم به مانند هایگلاس ها، بدنه داخلی کابینت ها با ام دی اف های معمولی ساخته می‌شود.

۳- پولیشی

پوشش رنگ با چند دست پولیش زدن برای بدست آوردن ساختاری صاف و صیقلی، عموما براق هستند و از نوع رنگ ها مختلف نیز ساخته می‌شوند.

توجه کنید طرح پولیشی معطوف به مدل خاصی نیست! یعنی کابینت انزو نیز میتواند روکش پولیشی داشته باشد و یا این نوع پوشش رنگ را بر روی سبک های نئو کلاسیک نیز اعمال کرد. اما بیشتر در سبک های انزو کاربرد دارد.

کابینت رنگ شده با پلی اورتان به سبک نئوکلاسیک

۴- رنگ پلی اورتان

یک نوع پوشش رنگی مقاوم، ضد خش و با دوام است که به صورت رنگ‌های الاستومری تولید می‌شود. رنگ های پلی اورتان نیز می‌توانند بر روی سبکی مانند نئوکلاسیک ها نیز اعمال شوند.

این نوع رنگ یکی از پرطرفدارترین رنگ ها برای صنعت مبلمان به شمار می‌رود و نوع تولید داخلی آن ارزان تر از نوع خارجی آن است ولی متاسفانه نوع خارجی آن محبوبیت بیشتری دارد مانند برند GENC.

۵ – کابینت بدون دستگیره

با هر سبکی سازگار است اما بیشتر در نوع مدرن کاربرد دارد. کابینت های کلاسیک و حتی نئو‌کلاسیک با دستگیره های خود معنای کامل پیدا می‌کنند اما میتوان مثلا در نوع نئوکلاسیک هم دستگیره استفاده نکرد ولی نوع کابینت های مدرن بیشترین تقاضا را برای مدل های بدون دستگیره دارد.

این مدل کابینت با دستگیره های مخفی ساخته شده است

اصولا این مدل ها به دو طریق ساخته میشود:

  • دستگیره مخفی با برش قسمتی از پشت درب یا قراردادن یراقی که به صورت مخفی کاربرد دارد
  • استفاده از مگنت ها برای فشار دادن تا باز شدن درب

نکته مهم در خصوص کابینت های بدون دستگیره این است از متریالی استفاده کنید که جای دست (لک اثر انگشت) بر روی سطح کار باقی نماند. اصولا این مورد در خصوص هایگلاس ها بیشتر مطرح خواهد بود.

۶- کابینت درب شیشه‌ای

این مدل نیز در بین مدلهای کلاسیک در گذشته باب بوده است که امروزه در دو سبک نئو کلاسیک و مدرن قابل اجرا است و گوبا روز به روز هم طرفدار ویژه ای پیدا می‌کند.

به این صورت که درب های یونیت های بالایی به صورت ترکیبی از چوب و یا فلز با شیشه یا منحصرا شیشه طراحی و ساخته می‌شود.

کابینت آشپزخانه با درب شیشه ای
استفاده از درب های شیشه ای مدتی است که دوباره مد شده است

کابینت: هر آنچه که باید قبل از خرید و سفارش کابینت آشپزخانه بدانید!

من سعی کردم به صورت کلی به معرفی انواع مدل های کابینت، سبک ها، طرح ها، پوشش ها و آیتم هایی که تعیین کننده در ساخت و طراحی کابینت هستند بپردازم.

لازم است قبل از خرید کابینت به نکاتی هم توجه کنید:

  • نوع برند متریال ها در کیفیت و ماندگاری مهم است. ترجیحا دنبال برند های ارزان قیمت نباشید مگر اینکه بخواهید درب کابینت شما بعد از یک مدت کج شود، لولا ها زنگ بزنند، لبه ها زدگی داشته باشند و مواردی اینچنین!
  • ارزیابی قیمت کابینت صرفا به نوع و سبک کابینت و آنهم پس از طراحی و محاسبه دقیق مقدور است و بیان متری چند؟ در اکثر مواقع فروشندگان سودجو را به سمت شما سوق میدهد و در انتها هم رقمی مضاف بر قرارداد پرداخت خواهید کرد و یا فروشنده برای سود بیشتر نسبت به کیفیت کار کم کاری خواهد کرد. این نکته لزوما هم به معنای این نیست که هرچه گران‌تر باشد، بهتر است!
  • در زمان طراحی فریب طراحی های آنلاین بدون متراژ را نخورید! طراحی های آنلاین هم با دیتیل و سایزهای موجود باید تطابق داشته باشد. وگرنه در آوردن یک سبک و طرح خیلی خاص کار سختی نیست اما پس از طراحی باید دید که در خانه و آشپزخانه مد نظر قابل اجرا است؟ مثلا در طراحی طول یک دیوار و محاسبه تعداد یونیت ها دقیقا با طول واقعی دیوار موجود برابر است یا اینکه گوشه ای از طرح در زمان اجرا باید بریده شود یا توی سالن قرار می‌گیرد!
  • حتما از فروشنده در خصوص متریال های مورد استفاده، پرسجو کنید! از ایشان بخواهید برند های پیشنهادی خودش را برای شما شرح دهد و دلیل برتری آن را نسبت به سایر برندهای دیگر تشریح کند.
  • پس از یافتن تولید کننده کابینت خود، حتما نسبت به قرارداد کتبی به همراه عکس هایی از طراحی انجام شده و نمونه هایی از متریال که ضمیمه شده باشد اقدام نمایید.
  • در صورت تمایل بخواهید مراحل ساخت کابینت خود را در کارگاه وی نظاره‌گر باشید.
  • برش های خاص و منحنی بهتر است با دستگاه های CNC انجام شود و همچنین اتصالات نوار PVC، با دستگاه مخصوص خودش باشد.
  • در خصوص حمل و نصب مطمئن شوید که کابینت به صورت بسته بندی شده با روکش های مشبک و حباب دار ها ارسال میشود و پوشش تنها یک لایه نازک سلفونی مانع از افتادن خط و خش در زمان جابجایی نخواهد شد.

تولید کننده کابینت

کابینت آشپزخانه: راهنمای ۱۰۱ خرید کابینت آشپزخانه

راهنمای کابینت آشپزخانه ما اطلاعاتی در مورد روندهای فعلی مد در آشپزخانه و پتانسیل های مختلف طراحی کابینت را ارائه می‌دهد. همچنین نکاتی در خصوص کابینت را به شما ارائه می‌دهد تا کمک کند از آشپزخانه خود بهره بیشتری ببرید!

اشکال کابینت در آشپزخانه: انواع مدل های نصب کابینت

اپتیک: رنگی مناسب برای کابینت آشپزخانه

#

جنس کابینت: معرفی انواع متریال های ساخت کابینت

انواع سبک کابینت در آشپزخانه

کابینت مدرن

کابینت مدرن

طراحی کابینت آشپزخانه مدرن در مورد ایجاد یک فضای راحت، کاربردی و شخصی است. یک کابینت آشپزخانه جدید را می توان به سبک های سنتی یا مدرن طراحی کرد و انتخاب جهت سبک برای پروژه شما یکی از اولین تصمیمات طراحی است که می‌گیرید.

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک

کابینت آشپزخانه های کلاسیک این ویژگی را دارند که خطوطی ساده اما در عین حال ظریف و بدیع دارند. در کل یک محصول اصلی منحصر به فرد ایجاد می‌کند که هرگز خسته کننده نمی‌شود و می‌تواند به مبلمان اتاق نشیمن مدرن جان بدهد. آشپزخانه های سنتی دارای ویژگی مدولار بودن با متغیرهای بی نهایت هستند.

کابینت نئو کلاسیک

کابینت نئو‌کلاسیک

در واقعیت، نئو کلاسیک ترکیب درستی بین کلاسیک و مدرنیته است. کابینت نئو‌کلاسیک معمولاً خطوط آشپزخانه را به طور قابل توجهی ساده کرده و عناصر معمولی معاصر را اینجا و آنجا قرار داده است.

راهنمای کامل کابینت آشپزخانه

طراحی کابینت

طراحی کابینت آشپزخانه

بهترین طراحی کابینت آشپزخانه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

استاندارد های کابینت آشپزخانه

استاندارد های کابینت آشپزخانه

طراحی مناسب و استفاده از استاندارد های کیفیتی در ساخت کابینت‌ها، علاوه بر سهولت کار در آشپزخانه، به بهبود استفاده از فضا، افزایش عمر مفید کابینت و افزایش ارزش افزوده آشپزخانه کمک می‌کند

بهترین نوع جنس کابینت

بهترین جنس کابینت

چه در حال نصب کابینت آشپزخانه، چه در حال تعویض کابینت های قدیمی یا تعمیرات لازم در کابینت های موجود باشید، مهم است که درک اولیه ای از بهترین نوع کابینت آشپزخانه، مزایا و معایب آنها داشته باشید.

صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

آنشایی با انواع صفحه رویی کابینت آشپزخانه: از صفحات ام دی اف گرفته تا کورین و کوارتز و سنگ طبیعی مانند مرمر

مدل بزرگ

مدل کابینت برای آشپزخانه بزرگ

در آشپزخانه‌های بزرگ، معمولاً می‌توانید به یک دسته بندی منطقی از فضاها و عملکردها توجه کنید. به عنوان مثال، می‌توانید فضای طبخ و آشپزی، فضای ذخیره‌سازی، بخش تهویه و صرف غذا و فضای نمایش اولیه را در نظر بگیرید.

مدل کوچک

مدل کابینت برای آشپزخانه کوچک

کابینت آشپزخانه یکی از عناصر اصلی و بارز در هر آشپزخانه است. طراحی و انتخاب مدل صحیح کابینت آشپزخانه، به خوبی برای فضای آشپزخانه و کارایی آن تاثیرگذار است

کانتر آشپزخانه

طرح های کابینت آشپزخانه به سبک مدرن را می توان با هر متریال کانتر آشپزخانه، از سنگ طبیعی گرفته تا لمینت های ساخت بشر و سرامیک، به دست آورد. کلید ایجاد یک زیبایی شناسی مدرن، مواد نیست، بلکه نحوه طراحی و ساخت آن است. یک آشپزخانه به سبک مدرن با انتخاب میزهای کار ساده و بی دردسر به دست می آید. در حالی که آشپزخانه‌های سبک سنتی ممکن است دارای جزئیاتی مانند لبه‌های پوزه‌ای و یا قاشقی باشند، طراحی‌های مدرن جایگزین‌های خطی را ترجیح می‌دهند.

خرید کابینت آشپزخانه

شکی نیست که انتخاب کابینت آشپزخانه مناسب منزل شما باعث راحتی بیشتر در منزل می‌شود. توصیه می‌کنیم برای دریافت بهترین گزینه، از کابینت و قفسه گرفته تا لوازم جانبی آن، ابتدا با یک شرکت تخصصی در زمینه ساخت کابینت ملاقات کنید.

با گروه دکوراسیون خانه اوستا، به شما کمک می‌کنیم کابینت آشپزخانه، قفسه بندی و لوازم جانبی را انتخاب کنید که مناسب خانه شما باشد.

مدل جدید کابینت آشپزخانه
عکس جدید کابینت آشپزخانه

قیمت کابینت آشپزخانه: لیست قیمت جامع ۱۴۰۲

توجه نمایید:

لیست قیمت ارائه شده در ذیل، مرجع رسمی توسط سازندگان و تولیدکنندگان دیگر نمی‌باشد و صرفا جهت اطلاع رسانی از عمومیت نرخ ها در بازار ارائه گردیده است.

  • قیمت کابینت ام دی افشروع قیمت از ۴.۵ تا ۶ میلیون تومان

    مواردی همچون نوع و برند ام دی اف، نما، و عناصری دیگر در قیمت نهایی تاثیر گذار است.

  • قیمت کابینت هایگلاسشروع قیمت از ۶ تا ۸ میلیون تومان

    استفاده سازنده از هایگلاس ایرانی و خارجی تعیین کننده بازه قیمت است

  • قیمت کابینت ممبران (وکیوم)شروع قیمت از ۷ تا ۸.۵ میلیون تومان

    طرح، نوع ابزار، ورق های شرکتی و یا کارگاهی خروجی قیمت را تغییر میدهند.

  • قیمت کابینت انزو (پولیشی)قیمت از ۸.۵ تا ۱۱ میلیون تومان

    برند رنگ مورد استفاده و تعداد دفعات پولیش تعیین کننده قیمت است.

  • قیمت کابینت رنگی (پلی اورتان)قیمت از ۸ تا ۹.۷ میلیون تومان

    نوع رنگ و برند آن تعیین کننده قیمت است.

  • قیمت کابینت روکش چوبشروع از ۹.۵ میلیون تا ۱۴ میلیون
  • قیمت کابینت تمام چوب۱۸ تا ۲۴ میلیون تومان

آمادگی خوب همه چیز است. در راهنمای کابینت “خانه اَوستا” می توانید مواردی همچون نحوه اندازه گیری آشپزخانه خود را برای بدست آوردن ابعاد دقیق بخوانید. این مهم است تا کابینت، سینک و لوازم غیره کاملاً در اتاق قرار بگیرند. با ابزارهای مناسب و رویکرد مناسب، نتایج تا زمانی که همه چیز کامل شود، معنادار خواهد بود. ما همچنین اطلاعات روز در مورد روند کابینت آشپزخانه را در اختیار شما قرار می‌دهیم و شما را با طراحی های مختلف کابینت آشپزخانه آشنا می‌کنیم. چه یک آشپزخانه جمع و جور دانشجویی باشد یا یک آشپزخانه بزرگ – ما برای هر نوع انتخاب کابینت برای شما نکاتی خواهیم. چک لیست های عملی تضمین می‌کند که هیچ چیز مهمی از قبل فراموش نمی‌شود.

با طراحی های “کابینت” در شرکت خانه اَوستا آشنا شوید

چگونه تصور می‌کنید که کابینت آشپزخانه جدیدتان از نظر بصری به نظر برسد و آینده چگونه خواهد بود؟ آیا فضای کمی دارید یا یک آشپزخانه بزرگ و یک اتاق نشیمن باز امکان پذیر است؟ حتی آشپزخانه‌های کوچک یا تک آشپزخانه ها را نیز می توان با توجه به خواسته ها و ایده های شما طراحی کرد! آیا می خواهید همزمان لوازم برقی بخرید یا ترجیح می‌دهید آنها را به صورت جداگانه انتخاب کنید؟

کابینت آشپزخانه ما بهترین ایده ها را برای پلان های مختلف خانه نشان می‌دهد و ما به بسیاری از سوالات شما در مورد خرید کابینت آشپزخانه پاسخ خواهیم داد.

تا اینجا متوجه خواهید شد که چه مواردی مهم است و چه عواملی باید هنگام برنامه ریزی در نظر گرفته شوند. مثلا آیا می دانستید که فاصله بین یخچال، سینک و اجاق گاز باید مثلث باشد؟ چنین تقسیم بندی به ویژه ارگونومیک است و فاصله ها را کوتاه می‌کند. ما این و دیگر ترفندهای طراحی های کابینت آشپزخانه را در راهنمای خود آشکار کردیم تا شما بهترین نوع و مدل را انتخاب کنید. همچنین راه حل های هوشمندی را به شما معرفی می‌کنیم که کابینت و آشپزخانه خود را مرتب نگه دارید.

نکات خرید کابینت آشپزخانه ما به شما در انتخاب درست کمک می کند.

شکل ها، رنگ ها، مواد کابینت آشپزخانه

از تنوع و سبک کابینت آشپزخانه ها الهام بگیرید: از آشپزخانه روستیک U شکل گرفته تا آشپزخانه مدرن L شکل با نمای بسیار براق و مقدار زیادی از یراق آلات زرین، مبلمانی برای هر سلیقه ای خواهید یافت.همچنین توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توان اجزای جداگانه را به بهترین نحو با یکدیگر ترکیب کرد. به لطف طیف گسترده ای از رنگ ها و تزئینات، شما دقیقاً کابینت آشپزخانه ای را به دست می آورید که همیشه آرزویش را داشتید!

تحویل، مونتاژ و ساخت کابینت

با کارشناسان مشاوره، طراح و پرسنل ساخت و مونتاژ، راه اندازی کابینت آشپزخانه برای شما بسیار آسان است. قبل از اینکه واقعاً طراحی آشپزخانه خود را شروع کنید، از گزینه های مختلف و آماده سازی های لازم مطلع شوید. پس از اندازه گیری اتاق، طراحی سه بعدی ما شروع به اجرای خواسته های شما می‌کند. سپس می توانید ساخت کابینت را به ما بسپارید.

تیم نصب ما، در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت کابینت خریداری شده شما را نصب خواهد کرد و پس از آن ضمانت نامه رسمی شرکت را دریافت خواهید کرد.

حالا زمان این است که شما تنها به فکر درست کردن شام خانوادگی خود باشید ?

نمونه مدل های کابینت طراحی شده توسط شرکت خانه اوستا

0/5 (0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 دیدگاه دربارهٔ «کابینت آشپزخانه: بهترین مدل و قیمت کابینت آشپزخانه 2024»

  1. بازتاب: شریعت

    1. پشتیبان سایت

      سلام محمد رضا عزیز
      برای دریافت قیمت از طریق ارتباط با چت سایت و تماس با پشتیبانی می‌توانید اقدام نمایید. همچنین میتوانید درخواست مراجعه حضوری کارشناس برای اندازه گیری و قیمت کابینت اقدام نمایید.

  2. سپاس از تیم طراحی و اجرای خوب ae
    کابینت آشپزخانه به بهترین نحو ممکن اجرا و نصب شد

    1. پشتیبان سایت

      علی سام عزیز
      سلام و عرض احترام
      ممنون که مجموعه ای ئی را برای خدمات خود انتخاب کردید. امیدوارم توانسته باشیم رضایت 100% شما را بدست بیاوریم.

    1. پشتیبان سایت

      آقای علی رضایی عزیز
      سلام و احترام
      امیدوارم که توانسته باشیم بیشترین رضایت شما را در تمامی مراحل طراحی، ساخت و نصب کابینت شما را بدست آورده باشیم.
      پروژه شما افتخاری در سوابق ما است.

    1. پشتیبان سایت

      درود
      سپاس از نظر شما، امیدواریم که بتوانیم رضایت شما کاربر عزیز را بدست آورده باشیم