آشپزخانه: معرفی انواع آشپزخانه و مدل های آن در سال 2024

طراحی دکوراسیون آشپزخانه
خانه اوستا » بلاگ تخصصی » آشپزخانه » آشپزخانه: معرفی انواع آشپزخانه و مدل های آن در سال 2024

آشپزخانه اتاقی در خانه است که در آن غذا تهیه، پخته و گاه مصرف می‌شود. در زمینه تجاری یا سازمانی، هتل‌ها ، مدارس و ادارات نیز دارای اتاق هایی هستند که به عنوان آشپزخانه استفاده می شود. در لغت آشپزخانه به معنای سنتی مطبخ می‌باشد که کلیت آن محیطی برای آشپزی کردن است. شخصی که در آشپزخانه کار می کند و وظیفه تهیه غذا را بر عهده دارد، میتواند در خانه یک زن خانه‌دار و در محیط‌های تجاری آشپز نام بگیرد.
در این قسمت به بررسی انواع مدل‌ها، طراحی، دکوراسیون، وسایل مورد نیاز، نوع شکل آشپزخانه و مواردی دیگر پرداخته ایم.

زن آشپز در حال پخت و پز در آشپزخانه

در زمان فعلی، آشپزخانه باید شامل مواردی باشد که کار را برای آشپز تسهیل نماید. برخی از وسایل و تجیزات مورد نیاز در مطبخ های امروزی، شامل موارد زیر است:

  1. کابینت
  2. کانتر
  3. سینک ظرفشویی
  4. هود
  5. اجاق ( چه در نوع اجاق گاز رومیزی و یا اجاق گاز مستقل)
  6. آون
  7. مایکروویو
  8. ماشین ظرفشویی
  9. ظروف آشپزی
  10. ظروف سرو غذا (مانند: بشقاب، کارد و چنگال، دیس، کاسه، لیوان و..)
  11. یخچال و فریزر
  12. میز غذاخوری (در صورت وجود فضا)

و این موارد میتواند در هر آشپزخانه بزرگ و کوچکی متفاوت باشد و بسته به نیاز هر شخصی کم و یا زیاد شود.

وسایل مورد نیاز در هر آشپزخانه

در این پست از AEkala، میخواهیم به شرح مختصر و مفیدی از انواع آشپزخانه های مدرن امروزی و مناسب برای هر خانه و روند های مد چیدمان در سال 2024-1403 بپردازیم.

آشپزخانه 2024

آشپزخانه

آشپزخانه مدرن قلب خانه است. چه مکان آماده سازی و آشپزی برای غذاهای لذیذ و چه مکان مورد علاقه برای به اشتراک گذاشتن زمان با هم برای استراحت و گفتگو، آشپزخانه امروزی آرامش بخش، دلپذیر، دوستانه و کاربردی است. اگرچه آشپزخانه عصر مدرن کاربردی و جذاب است، اما در طول تاریخ همیشه اینطور نبوده است. در گذشته آشپزخانه عمدتاً به عنوان منطقه ای برای تهیه غذا وجود داشته و حتی لزوماً در خود خانه قرار نداشته است. اصطلاح انگلیسی “آشپزخانه” از کلمه لاتین “coquere” گرفته شده است که به معنای آشپزی است.

به این نتیجه رسیدیم که آشپزخانه یا مطبخ یکی از مهم‌ترین قسمت های هر خانه‌ای است و این اتاق در هر خانه‌ای وجود دارد و از آن به عنوان قلب خانه یاد می‌شود. اما قبل از اینکه به بررسی انواع مدل‌های آشپزخانه بپردازیم، نیم نگاهی به سیر تکاملی و پیدایش آن داشته باشیم.

مطبخ

تاریخچه آشپزخانه

آشپزخانه ها از زمان های قدیم راه طولانی را پیموده اند! در اصل، آشپزخانه‌ها چیزی بیشتر از چاله‌هایی با آتش نبودند که برای پختن غذا استفاده می‌شد. در شمال چین، بقایای اجاق‌های حدود نیم میلیون سال پیش با بقایای استخوان‌های حیوانات متعدد پیدا شد. در زمان های اولیه واقعا آشپزخانه وجود نداشت. در عوض، مناطقی برای تهیه و پخت غذا وجود داشت. اغلب، تف های ساخته شده از شاخه ها روی آتشی که در یک گودال ایجاد شده بود قرار می گرفتند. یافته‌های باستان‌شناسی چینی باستان نشان می‌دهد که خوک‌ها در نزدیکی منطقه آماده‌سازی غذا قرار داشتند، احتمالاً برای راحتی و دسترسی آشپز به مواد اولیه. گوشت خوک یکی از منابع اولیه گوشت مصرفی در چین باستان بود. مواد غذایی اغلب در کیسه های ساخته شده از پوست حیوانات، کدوها یا سبدهای بافته شده نگهداری می شدند. هیچ یخچال و حتی جعبه یخ وجود نداشت. اولین کوره ها از گل یا سنگ ساخته شده اند. یکی از اهداف اصلی اجاق، مهار آتش در هنگام پخت و پز بود. خطر آتش سوزی همیشه زیاد بود. بارها، اجاق به طور کامل آتش را محاصره می کرد تا از سرایت آن به خانه جلوگیری کند.

در مصر باستان از چوب و زغال چوب برای سوختن به عنوان سوخت برای پخت و پز استفاده می شد. مصریان باستان از تنورهای سفالی برای پختن غذای خود استفاده می کردند. آنها انواع ظروف، کوزه، کاسه و حتی دیگ و تابه داشتند.
یونانی ها گوشت خود را با استفاده از دود کردن، خشک کردن و نمک زدن حفظ می کردند. ماهی هم می گرفتند و از روغن زیتون استفاده می کردند. یک تف روی یک آتش بزرگ قرار گرفته بود. با چرخاندن دستی تف، گوشت به طور یکنواخت برشته شد. یونانیان باستان یک اجاق سفالی نیز داشتند که بسیار شبیه فرهای پیتزای امروزی بود.
رومی ها آشپزخانه های واقعی داشتند که شامل یک اجاق گاز و یک شومینه روباز برای کباب کردن بود. اجاق گاز معمولاً روی دیوار قرار می گرفت اما گاهی اوقات اجاق گازهای قابل حمل ساخته می شد. رومیان باستان همچنین نوعی سیستم گرمایش متمرکز را اختراع کردند که از شومینه باز برای تولید گرما برای یک اتاق یا حتی چندین اتاق استفاده می کرد.
آشپزخانه در معماری خانه های ایرانی معمولاً مربع یا مستطیل بود. نزدیک آب انبار و چاه آب قرار داشت. در آشپزخانه جای آشپزی، انبار چوب و تنور نان بود. علاوه بر این یک طاقچه برای ظروف پخت و پز و غذا در داخل دیوار وجود داشت.
یک آشپزخانه معاصر می تواند مدرن باشد اما می تواند سبک های دیگری را نیز به کار گیرد. به عنوان مثال، می تواند جزئیات و لهجه های قدیمی داشته باشد بدون اینکه یک آشپزخانه قدیمی باشد.

ضوابط و اصول آشپزخانه استاندارد

آشپزخانه جایی است که جادو اتفاق می افتد. این نه تنها جایی است که ما آشپزی می کنیم، بلکه جایی است که دوستان و خانواده را سرگرم می کنیم، صبح هایمان را شروع می کنیم و بعد از یک روز طولانی و شام استراحت می کنیم. بنابراین با توجه به اهمیت آشپزخانه، باید متناسب با نیازهای خاص شما طراحی و ساخته شود. در این پست ما دو اصل اصلی طراحی آشپزخانه را کشف خواهیم کرد که به شما کمک می کند آشپزخانه کارآمدتری طراحی کنید! به نام:

  1. ترتیب کار
  2. مثلث آشپزخانه

آشپزخانه

هدف از طراحی

هدف در اینجا اعمال چند اصل طراحی شناخته شده برای دستیابی به یک آشپزخانه عملا کارآمد است. منظور من از کارایی ، میزان سهولتی است که شما قادر به انجام کارهای روزانه در آشپزخانه هستید. به آن مانند یک جریان طبیعی از یک کار به کار دیگر فکر کنید. مشتری خیالی ما در این مورد یک خانواده سه نفره است که دوست دارند زمان زیادی را در آشپزخانه بگذرانند، چه آشپزی کنند و چه میزبان مهمانی های شام. اگرچه طراحی همیشه با توجه به نیازهای خاص هر مشتری متفاوت است، برخی از اصول اساسی وجود دارد که می تواند برای هر طرحی اعمال شود.

اصول طراحی در یک آشپزخانه چیست

دو اصل اصلی در طراحی آشپزخانه ترتیب کار و مثلث آشپزخانه است . اینها مقررات ساختمانی نیستند که شما حتما باید از آنها پیروی کنید – فقط آنها را به عنوان دستورالعمل های طراحی در نظر بگیرید تا به شما در طراحی آشپزخانه کارآمدتر کمک کند.

1. توالی کار

توالی کار ترتیب فعالیت هایی است که در تهیه غذا انجام می شود. این به معنای تمام مراحل از ورود به مواد غذایی، نگهداری محصولات، آماده سازی، پخت و پز، غذا خوردن و در نهایت تمیز کردن آن است. ما می توانیم این موارد را به شش مرحله اصلی تقسیم کنیم که در زیر توضیح داده شده است.

  • ذخیره سازی– تخلیه و باز کردن مواد غذایی، نگهداری در یخچال/فریزر/آشپزخانه/کمد
  • شستشو – شستن، پوست کندن، خرد کردن، الک کردن غذا، شستن ظرف
  • آماده کردن – توزین، مخلوط کردن کیک و شیرینی
  • طبخ – اجاق برای جوشاندن و سرخ کردن، گریل برای کباب کردن و سرخ کردن، فر برای پخت و برشته کردن، اجاق مایکروویو برای یخ زدایی، پخت و پز سریع و حرارت دادن.
  • سرو – پختن غذا، گرم نگه داشتن غذا، برشته کردن نان، نگهداری کارد و چنگال، ظروف و چاشنی ها
  • غذا خوردن – سفره گذاشتن و غذا خوردن

طراحی اصولی آشپزخانه مدرن و امروزی شیک

پس چگونه همه اینها بر روند طراحی تأثیر می گذارد؟ خوب، ایده این است که طرحی از آشپزخانه طراحی کنید که گردش متقاطع تا حد امکان در کمترین حالت باشد. به عبارت دیگر، آشپزخانه را به گونه ای چیدمان کنید که کارهای ذکر شده با کمترین تلاش ممکن انجام شود. با این اوصاف، همیشه قرار است برخی از فعالیت ها از مسیر هم عبور کنند. به عنوان مثال، سینک ظرفشویی هم برای آماده سازی و شستن و هم برای جریان ظروف و ظروف ظرفشویی به ماشین ظرفشویی و میز استفاده می شود.

2. مثلث کار آشپزخانه

مثلث کار رابطه بین سه مورد از لوازم اصلی مورد استفاده در آشپزخانه – یخچال، سینک و اجاق گاز است. به عنوان یک قانون کلی، وقتی طول ها را با هم جمع می کنیم، مجموع آن نباید کمتر از 3.5 متر و از 6.5 متر بیشتر باشد.

مثلث کار در آشپزخانه چیست

فاصله کوتاهتر به این معنی است که فضای کافی برای سطح کار نداریم، در حالی که فاصله بیشتر به این معنی است که در نهایت هر بار که غذا درست می کنیم، بیش از حد در اطراف راه می رویم.

بنابراین حتی اگر ما روی یک چیدمان آشپزخانه نسبتا بزرگ خانوادگی کار می‌کنیم، می‌توانیم با پیروی از قانون مثلث آشپزخانه آن را کارآمد نگه داریم.

کابینت آشپزخانه

کابنیت یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده آشپزخانه های امروزی در هر نوع فرهنگ و سبک از دکوراسیون است.

کابینت آشپزخانه

آشپزخانه شیک ایرانی

انواع مدل های کابینت برای آشپزخانه در سال 2024

این کابینت‌ها نقشی حیاتی در طراحی هر آشپزخانه ایفا میکنند و هم فرم و هم عملکرد کلی را ارائه میکنند. از کابینت برای فضایی که بتوان در آن ظروف، تجهیزات آشپزخانه و مواد غذایی را نگه داری کرد استفاده میشود.

چه در حال بازسازی آشپزخانه فعلی خود باشید یا میخواهید یک آشپزخانه جدید بسازید، مهم است که این کابینت ها یا ویژگی های ضروری را در نظر بگیرید که تجربه آشپزی شما را روان تر و لذت بخش تر می کند.

برای استفاده حداکثری از تجربه آشپزی و سرگرمی در آشپزخانه خود، حتما از لوازم جانبی کابینت برای سازمان دادن، عناصر طراحی منحصر به فرد، و سایر متریال ها بهره ببرید تا اطمینان حاصل کنید که پروژه آشپزخانه شما، به بهترین نحوه انجام شود.

مدل آشپزخانه
طراحی و اجرای دکوراسیون آشپزخانه

بیشتر بخوانید: دکوراسیون آشپزخانه

10 ویژگی کلیدی و ضروری برای کابینت آشپزخانه که 100% به آن نیاز خواهید داشت را در ادامه بخوانید:

  1. مرکز زباله و بازیافت
    سطل زباله و سطل بازیافت یک راه عالی برای مرتب نگه داشتن آشپزخانه و در عین حال به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی است. ما چندین روش برای قرارگیری سطل آشغال در کابینت را ارائه می دهیم.
  2. فضای کافی برای انبار
    داشتن یک انباری برای نگهداری مواد غذایی و ظروف یکی از موارد بسیار مهم برای کسانی است که خانواده های پرجمعیت دارند یا اغلب اوقات مهمانداری می‌کنند.
  3. لوازم جانبی ذخیره سازی
    محل نگهداری درب کابینت را می توان برای نگهداری ادویه جات، لوازم نظافتی یا حتی ظروف آشپزی استفاده کرد.
  4. کشو و سینی رول
    ابتدایی ترین ویژگی های ذخیره سازی که در طراحی کابینت ضروری است، کشوها و سینی های رول هستند. آنها به شما امکان می دهند با بیرون کشیدن کشو یا سینی به اقلام ذخیره شده در پشت کابینت دسترسی داشته باشید.
  5. درب های شیشه ای
    کابینت های دیواری با درهای شیشه ای به شما این امکان را می دهد که لوازم و ظروف شیشه ای مورد علاقه خود را به نمایش بگذارید و در عین حال آنها را در دسترس قرار دهید. این نوع کابینت همچنین برای نگهداری اقلامی که به طور مرتب استفاده می کنید مانند ادویه جات، گیاهان و چاشنی ها مفید است.
  6. کابینت های گوشه ای
    کابینت های گوشه ای اغلب فضاهایی هستند که در آشپزخانه کم استفاده می شوند. نصب سوزان تنبل یا سیستم قفسه بندی چرخشی می تواند به حداکثر رساندن ذخیره سازی در کابینت های گوشه ای کمک کند.
  7. جزیره آشپزخانه
    هیچ چیز در هنگام آماده سازی غذا خسته کننده تر از تمام شدن فضای پیشخوان نیست. یک جزیره آشپزخانه با کابینت فضای اضافی برای آماده سازی غذا و برای پذیرایی از مهمانان فراهم می کند.
  8. انبار ترشیجات 
    اگر از علاقه مندان به شور و ترشی هستید، در آشپزخانه خود یک قسمت برای نگهداری ترشیجات نصب کنید.
  9. درب ها و کشوها با بسته شدن نرم
    یکی از ویژگی های استاندارد کابینت ها در آشپزخانه، لولاهای آرام بند و ریل های کشو است. از سردرد ناشی از کوبیدن درهای کابینت جلوگیری کنید.
  10. هود مناسب
    با هودهای چوبی و فلزی شیک، آشپزی خود را به سطح بالاتری ببرید.

نوع نورپردازی در محیط

آشپزخانه را نورپردازی کنید

آشپزخانه بدن و روح ما را تغذیه می‌کند و سبک شخصی ما را به شیوه خودش منعکس می‌کند. به عنوان یک فضای فنی برای پخت و پز و یک فضای جوی برای نشستن و صرف غذا، نور و کنترل روشنایی در آشپزخانه بسیار مهم است. و ترکیب نور مناسب – نورپردازی سقفی (مانند هالوژن)، چراغ آویز برای جزیره، LEDهای زیر کابینتی – تضمین می کند که برای همه این موارد مناسب است.

AEkala شما را با نکاتی در مورد بهترین وسایل روشنایی آشپزخانه مدرن آشنا خواهد کرد.

سه نوع نورپردازی برای آشپزخانه:

3 نوع نورپردازی در آشپزخانه

  1. سقفی: این منبع اصلی روشنایی عمومی است – چه علاوه بر نور طبیعی و چه برای پرکردن کمبود آن. برای راحتی و ایمنی، با ترکیبی از لوستر (اما نه محدود به) لوستر، چراغ‌های آویز و هالوژن‌ها، تا حد امکان به طور یکنواخت از سقف بیرون بیاورید.
  2. آویز: در حالی که نور محیط به ما امکان می دهد در آشپزخانه حرکت کنیم، اغلب در مناطقی که نیاز به تمرکز بیشتری دارند، سایه ها باقی می ماند. با کمک نورپردازی کار، سطوح کار و کابینت به درستی روشن می‌شوند تا بتوانید با خیال راحت غذاها را تهیه کنید، دستور العمل ها را بخوانید و به راحتی مواد را در قفسه ببینید. گزینه معمول روشنایی کار آشپزخانه شامل لاین های LED است.
  3. زیرکابینتی: این موارد را در نظر بگیرید که گیلاس را در بالای آشپزخانه ای با طراحی خوب شکوفا می کند: چراغ های مخصوص پا، چراغ های زیر کابینت و هر نور دیگری که ویژگی های کلیدی و عناصر مورد علاقه را برجسته می کند. نورهای تاکیدی نیز ممکن است به نور محیطی و وظیفه نیز بپیوندند.

یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌ها برای به‌روزرسانی آشپزخانه، نورپردازی جدید است. وقتی آشپزخانه را طراحی می کنم، اغلب دوست دارم کل فضا را سبک و خنثی نگه دارم و فاکتور شگفت انگیزی را با نورهای عالی اضافه کنم. چراغ های آویز بهترین راه برای ایجاد یک بیانیه زیبا هستند. آنها می توانند یک فضای معمولی را با افزودن یک عنصر منحصر به فرد و ویترین تغییر دهند.

وسایل مورد نیاز برای هر آشپزخانه

آشپزخانه یک محیطی برای آشپزی است، بنابراین بهتر است برای تسهیل در روند پخت و پز از فهرست زیر ایده بگیرید:

  • ترازوی اشپزخانه
  • تابه های پخت
  • همزن
  • کاردک سیلیکونی
  • در بازکن
  • رنده
  • ظرف مخصوص مایکرویو
  • تخته برش
  • چاقوی آشپز
  • صافی و آبکش
  • غذا‌ساز
  • قلم موی شیرینی پزی
  • مخلوط کن
  • پیمانه اندازه گیری
  • قاشق و کفگیر چوبی
  • قیچی آشپزخانه

انواع مدل های آشپزخانه

برای طراحی بهتر آشپزخانه، بهتر است نه تنها از سلیقه شخصی پیروی کنید، بلکه به قوانین و توصیه های فنی نیز پایبند باشید تا فضا را بهینه کنید و قابلیت استفاده بالا را حفظ کنید.

خوشبختانه امروزه به لطف پیشنهادات فراوان موجود در بازار و مهارت صنعتگران، می‌توان آشپزخانه های بسیار دیدنی ایجاد کرد که برای رفع متنوع ترین نیازها حتی در فضاهای کوچک نیز عالی هستند.

انواع آشپزخانه های ایده آل برای فضاهای خانگی ما چیست، کاربردی ترین چیدمان مناسب برای فضای شما چیست، چه قوانینی را فراموش نکنید؟

در این راهنما به تمام این سوالات شما و همچنین سوالات دیگر پاسخ خواهم داد و بیش از همه ویژگی های آشپزخانه های مدرن را آشکار می کنم که با چیدمان و شکل خود می توانند به خانه رویاهای شما جان ببخشند.
بدیهی است که باید فوراً با متر، در مورد فضای موجود، شکل معماری اتاق، وجود دیوارهای منحنی یا دیوارهایی که کاملاً صاف نیستند فکر کنید.
همه این متغیرها را نباید نادیده گرفت و با داشتن یک طراح ماهر در کنار خود خواهید دید که همه چیز آسان تر خواهد شد.

آشپزخانه لاین/خطی

آشپزخانه لاین و خطی

آشپزخانه لاین که خطی نیز نامیده می شود، ساده ترین و راحت ترین راه حل است، به خصوص اگر آشپزخانه کوچک است.

  • شامل قرار دادن مبلمان و واحدهای دیواری روی دیوار بدون پنجره است.
  • قرار دادن لوازم خانگی را در زیر میز کانتر فراهم می کند، اما یک قانون ثابت نیست.
  • برای محیط های مجردی، یعنی با آشپزخانه و اتاق نشیمن با هم ایده آل است .
  • برای اتاق های طولانی و باریک ایده آل است.
  • هزینه پایینی دارد زیرا راه حل های صنعتی استاندارد است.
  • عملکرد سطح بالا را تضمین می کند.

ایده اضافی؟

اگر فضای کافی دارید می توانید دو خط موازی آشپزخانه را نیز برنامه ریزی کنید . بدیهی است که در امتداد دو دیوار مخالف قرار می گیرد.
اما در این مورد به یاد داشته باشید که باید حداقل 150 سانتی متر بین دو قسمت با کابینت فاصله باشد تا از فضا به بهترین شکل استفاده شود.

آشپزخانه مناسب برای فضاها و خانه های کوچک به صورت خطی میباشد

آشپزخانه L شکل یا گوشه ای

آشپزخانه “ال” “L” شکل که گوشه‌ای نیز نامیده می‌شود، بدون شک بیشترین استفاده را در خانه های ایرانی ها دارد.

ال

این چیدمان شامل کابینت بر روی دو دیوار است که یک فضای گوشه را تشکیل میدهند و اغلب یک منطقه مثلثی فوق العاده کارآمد تشکیل می شود.

علاوه بر این، آشپزخانه L شکل:

  • این راه حل ایده آل برای خانواده های متنوع است.
  • به خوبی می تواند یک میز ناهار خوری را به مرکز اتاق اضافه کند.
  • اگر آشپزخانه بزرگی برای تجهیز دارید عالی است.
  • به شما امکان می دهد از فضای کافی برای لوازم خانگی و برای نگهداری مواد غذایی و ظروف لذت ببرید.
  • برای کسانی که خواهان یک سطح کار بزرگ هستند ایده آل است.

آشپزخانه ال

نکته: به طور کلی اجاق گاز‌ها و سینک ظرفشویی در آشپزخانه L شکل برای راحتی کار در سمت طولانی قرار می گیرند. با این حال، اگر آشپزخانه دارای یک گوشه دوتایی باشد، به‌عنوان نوعی C پیکربندی می‌شود، اغلب با یک سمت کوتاه که در ستون‌ها نگه داشته می‌شود.

دیگری برای گسترش میز کار همان آشپزخانه استفاده خواهد شد.

آشپزخانه U شکل

آشپزخانه یو شکل U

آشپزخانه U شکل یکی از همه کاره ترین راه حل هایی است که تاکنون وجود داشته است و مهمتر از همه به چندین نفر اجازه میدهد همزمان آشپزی کنند.

زیرا امکان چیدمان سینک، گاز و میز کار با فواصل لازم را دارید. بدیهی است که شما به یک اتاق به اندازه کافی بزرگ نیاز دارید که به اندازه کافی این نوع آشپزخانه را در خود جای دهد.

آشپزخانه با جزیره

آشپزخانه با کابینت جزیره بدون شک دیدنی ترین پیکربندی است و اغلب در طراحی های داخلی پیشنهاد می شود.

کابینت آشپزخانه جزیره

مشکل اینجاست که برای اجرای این راه حل، داشتن یک محیط بسیار بزرگ ضروری است، شرایطی که همیشه شبیه خانه های مدرن و به خصوص شهری ما نیست.

چیدمان با جزیره شامل یک آشپزخانه خطی، گوشه یا دو گوشه است که یک عنصر مستقل تقریباً در مرکز اتاق به آن اضافه شده است.

کابینت جزیره

علاوه بر این، در آشپزخانه جزیره عنصر مرکزی می تواند به یک سطح کار اضافی، یک اجاق گاز اضافی، گوشه ای برای صرف غذا و همچنین برای نگهداری ظروف و موارد دیگر تبدیل شود، می تواند به هر اندازه که دوست دارید همه کاره و چند منظوره باشد.

آشپزخانه شبه جزیره

در میان چیدمان‌ها و مدل‌های مختلف آشپزخانه، در اینجا یکی با شبه جزیره نیز وجود دارد.

نوع شبه جزیره در آشپزخانه

این یک نوع آشپزخانه کلاسیک جزیره ای است که هنوز به فضای نسبتاً بزرگی نیاز دارد.

به اصطلاح شبه جزیره با یک آشپزخانه L شکل ترکیب می شود و بنابراین با همان مبلمان یکی می شود و گوشه ای بسیار صحنه نگارانه و همه کاره را تشکیل می دهد.

در واقع، شبه جزیره می تواند به صورت زیر عمل کند:

  • میز کار اضافی؛
  • گوشه یا پیشخوان برای میان وعده ها و صبحانه، میان وعده ها و پیش غذاها؛
  • اجاق گاز با شعله های اضافی، یا برای بشقاب های مخصوص پیتزا، نان تست و غیره.
  • میز کار با سینک و آبچکان ظرف.

شبه جزیره باید به خوبی مورد مطالعه قرار گیرد زیرا در واقع یک عنصر اضافی و کاربردی است، اما همچنین می تواند از نظر بصری نوعی تقسیم بندی ایجاد کند که فضا را به طور کلی کمتر از هماهنگی می کند.

با کمک طراحان دکوراسیون ای ئی می‌توانید راه‌حل ایده‌آل را شناسایی کنید و در این مورد خاص، اطمینان حاصل کنید که شبه جزیره نه تنها به یک چیز عجیب و غریب تبدیل نمی‌شود، بلکه به‌عنوان یک عنصر کاربردی و سبک ایده‌آل و به خوبی مطالعه شده عمل می‌کند.

آشپزخانه شبه جزیره 1402

تصاویر انواع سبک های دکوراسیون آشپزخانه:

آشپزخانه سفید به سبک کلاسیک
سبک چوبی کلاسیک
طراحی آشپزخانه کلاسیک با تم رنگی روشن
آشپزخانه به سبک مدرن با کابینت های سفید و مشکی

آشپزخانه مدرن و شیک

آشپزخانه به سبک صنعتی “نیویورکی”

ترکیبی از چوب و ام دی اف در آشپزخانه

همچنین بخوانید:

منبع: HOUZZ

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 دیدگاه دربارهٔ «آشپزخانه: معرفی انواع آشپزخانه و مدل های آن در سال 2024»

  1. من میخوام آشپزخونه م رو تعمیر اساسی کنم شما میتونید فقط طراحی انجام بدید ؟
    من تهران نیستم بخاطر همین میگم طراحی آشپز خانه از راه دور باشه

  2. بازتاب: مدل کابینت برای آشپزخانه بزرگ | دکوراسیون AE