بازسازی خانه | بازسازی منزل | راهنمای 101 در سال 1403

بازسازی
خانه اوستا » بلاگ تخصصی » معماری » بازسازی خانه | بازسازی منزل | راهنمای 101 در سال 1403

بازسازی خانه (منزل مسکونی) یکی از خدمات ساختمانی است که شاید شما هم در طول حدود 5 الی 10 سال یکبار در خانه قدیمی و یا با خرید یک واحد جدید با آن روبرو می‌شوید. بعضا هم افرادی هستند که با خرید یک خانه جدید و سپس بازسازی آن با قیمت بیشتری به فروش آن اقدام می‌کنند و در واقع شغل آنان به نحوی بازسازی خانه‌های قدیمی است. اما اگر شما صرفا یک صاحبخانه هستید که برای سکونت و استفاده شخصی نیاز به بازسازی واحد مسکونی خود دارید، حتما در این زمان دچار سردرگمی و هیجان مضاعفی خواهید شد که در روند کاری، تاثیر منفی خواهد داشت.

بازسازی خانه بزرگ

یکی از دغدغه هایی که مشتریانم در زمان بازدید از پروژه بازسازی منزل یا خانه شان مطرح می‌کنند این است که دقیقا نمیدانند از کجا و چگونه باید شروع کنند و نکته دوم این است که آیا خانه پس از فرایند بازسازی به همان شکلی خواهد شد که در ذهن خودشان تصور میکنند!

من “میرا” هستم، کارشناس معماری و بازسازی خانه. در این مقاله می‌خواهم در خصوص نکات و ایده هایی که باید در خصوص بازسازی ملک خود بدانید بپردازم. قاعدتا به مواردی که با واژه های مرتبط مانند:

بازسازی | بازسازی منزل مسکونی | بازسازی خانه قدیمی | تعمیرات داخلی واحد مسکونی | بازسازی دکوراسیون منزل | بازسازی آپارتمان | و..

خواهیم پرداخت و همچنین در جهت مشاوره و بازدید از پروژه خود میتوانید با شماره تلفن های 0219101103009368801024 تماس حاصل فرمایید و یا به خواندن راهنمای 101 بازسازی خانه بپردازید.

بازسازی منزل: روند های جدید برای بازسازی خانه و طراحی داخلی جدید

بازسازی خانه مسیری طولانی و کاملاً پر پیچ و خم است و این طبیعی است، چون دقیقا باید بدانید کدام آیتم در زمان بازسازی پیش نیاز دیگر است و ترتیب امور چگونه خواهد بود.

بازسازی خانه

مانند زمانی است که می‌خواهید به یک کشور دیگری سفر کنید: بهتر است از قبل مطلع شوید، مسیر را برنامه ریزی کنید و حداقل حاشیه را برای اتفاقات غیرقابل پیش بینی باقی بگذارید. فقط باید بدانید که چگونه از 70 درصد خطاها جلوگیری کنید.

ما از این فرض شروع می کنیم که با وجود پیمانکاران مختلفی که به نوبت در پروژه بازسازی حضور دارند (تکنسین ها، شرکت ها، تامین کنندگان، کارگران، مدیران پروژه، نصاب ها، کارشناسان …) قهرمان واقعی بازسازی خانه، خود شما هستید.

هیچ کس نمی تواند جای شما را بگیرد و با بودجه شما تصمیم بگیرد یا انتخاب ها را به طور واضح بررسی کند. بنابراین، بدون دغدغه و استرس باید مسیر را از همان ابتدا با شرکت بازسازی خانه خود مشخص و تعیین نمایید. اولین قدم میشود طراحی داخلی!

از کجا شروع کنیم؟
اولین مرحله در بازسازی خانه طراحی سه بعدی خواهد بود!

طراحی 3 بعدی برای بازسازی خانه

اولین قدمی که باید بردارید این است که ایده‌ای از کاری که قرار است انجام دهید بسازید، تا بتوانید آن را با تکنسین یا شرکتی که خانه را بازسازی می‌کند، در میان بگذارید. بدیهی است که ایده مورد بحث، به مقررات زیادی باید توجه داشته باشد. شرکت معماری خانه اوستا در خصوص بازسازی منزل می‌تواند شما را همراهی کند.

من اغلب پیشنهادات مختلفی را می‌بینم و می‌شنوم، به ویژه در مورد افزایش حجم یک اتاق، تخریب دیوار یا تخریب سازه های باربر. متاسفانه در برخی از پروژه ها هم وارد شده‌ام که پیمانکار واقعا اطلاعات و تجربیات کافی نداشته است و باعث تخریب غیر اصولی پروژه شده است. به فرض مثال، باور کنید برداشتن یک دیوار حمال حتی اگر در طبقه آخر باشید، قوانین و قواعد خودش را دارد.

در این مرحله شما دو گزینه دارید:

  • یک: طراحی پروژه را با یک معمار/مهندس/ نقشه بردار انجام دهید و سپس بعد از ارائه پلن، نسبت به قرارداد پیمانکار بازسازی خود اقدام نمایید.
  • دو: از همان ابتدا پیمانکار خود را انتخاب نمایید و از او بخواهید نسبت به ارائه پلن و طراحی 3 بُعدی اقدام کند.

ممکن است در این زمینه تعصب داشته باشم و بگویم از همان ابتدا با پیمانکار خود تماما قرارداد ها را منعقد کنید و طراحی را هم به او بسپارید. البته اگر شناخت کافی روی پیمانکار بازسازی خانه و از تجربیات ایشان آگاهی کامل داشته باشید بهتر است که کل کار اعم از طراحی و تا اجرا بازسازی را به ایشان محول کنید. اما اگر خلاف این است و میخواهید از میان چند پیمانکار بهترین را انتخاب نمایید بهتر است طراحی تمام شده را به صورت آیتمی در اختیار آنان قراردهید و طی جلسات مختلف نظرات‌شان را جویا شوید. به این صورت نقاط ضعف و قوت هر کدام را بهتر درک خواهید کرد و راحت‌تر پیمانکار ایده آل را برای پروژه بازسازی منزل خود پیدا خواهید کرد.

طراحی بازسازی منزل

یک نکته دیگر که باید به آن اشاره کنم اینست که تکنسین ها همه با هم یکسان نیستند، مثلا دو معمار می‌توانند مهارت های بسیار متفاوت یا متضادی داشته باشند و در عین حال هر دو در کار خود موفق باشند. این بدان معنی است که شما باید از قبل با دقت انتخاب کنید که چه کسی برای موقعیت شما حرفه ای و مناسب خواهد بود.

این ایده که بازسازی خانه ساده و بی دردسر است باید فقط یک شعار باقی بماند. در واقعیت اصلاً آسان نیست زیرا یک سفر پیوسته از انتخاب ها است. و اگر مجبور باشید چیزهای زیادی را انتخاب کنید، می‌توانید اشتباه کنید یا مضطرب شوید.

یکی از توصیه‌های مهمی که باید به شما بدهم این است که از همان ابتدا هیچ جنبه‌ای را دست کم نگیرید. این بدان معنا نیست که تصمیم گیری در مورد هر جزئیات 3 سال طول می‌کشد، بلکه منظور اینست حرکت در مسیر صحیح، کلیدی است که می‌تواند زندگی شما را نجات دهد.

رندر بازسازی خانه مسکونی

اگر تصمیم دارید به یک طراح داخلی توانمند و جدی تکیه کنید، واقعاً می‌توانید هم در مورد نتیجه و هم در مورد روند جاری احساس راحتی کنید. با این حال، اگر مسیرهای دیگری را انتخاب کنید یا تکنسین را به طور تصادفی انتخاب کنید، می توانید از همان ابتدا با موقعیت های ناخوشایندی مواجه شوید.

منظورم این نیست که با داشتن یک معمار در کنار شما، هرگز لحظات استرس یا تنش وجود نخواهد داشت (هیچ کس معصوم نیست!)، بلکه می توان با روحیه ای متفاوت روبرو شد، داشتن یک متخصص در کنار شما و آنهم کسی که قبلا چندین مورد بازسازی را مدیریت کرده است، به خوبی می داند که چگونه با مشکلات مربوط به یک لحظه خاص کنار بیاید.

به نظر من این پروژه برای بازسازی بسیار مهم است. بدون یک ایده و برنامه روشن از کاری که قرار است انجام دهید، فقط صحبت است. پس بهتر است در اولین قدم پروژه خود را طراحی کنید تا بهتر بدانید که نیاز شما چه سبکی خواهد بود.

در نظر بگیرید که علاوه بر بخش زیبایی شناختی وسایل منزل، بازسازی از کمیت و همچنین جزئیات تشکیل شده است. اگر ایده طراحی در دست ندارید، چگونه از نظر فیزیکی می دانید که چقدر متریال لازم دارید، هزینه بازسازی خانه چقدر خواهد شد و حتی مدت زمان بازسازی چقدر خواهد بود؟

مدت زمان اجرای بازسازی خانه چقدر است؟

خانه یک سیستم پیچیده است که از قطعات به هم پیوسته تشکیل شده است. این بدان معنی است که شما نمی توانید یک بازسازی کامل خانه را تنها در 2 هفته برنامه ریزی و انجام دهید.

در واقع باید موارد زیر را در نظر بگیرید: زمان واگذاری کار به تکنسین، تکنیک های بررسی و پروژه، انتخاب و محاسبه مصالح و کارها، خرید لوازم ، موارد اداری ( در صورت لزوم مجوزها و اسناد شهرداری )، ساخت و ساز کارها و سیستم ها، تدارکات، “روزهای مرده” بین یک کار و کار دیگر، روند خرید مبلمان، کارهای نهایی و بسیاری جزئیات دیگر که در حال انجام است.

هیچ کس دوست ندارد تحت فشار کار کند. به خصوص برای شرکت هایی که خطر نزدیک شدن بیش از حد به کار یا سرعت بخشیدن به کارهای نهایی را دارند که یکی از مهمترین جنبه های یک خانه است.

توصیه می‌کنم زمانی کار را شروع کنید که تصور روشنی از هزینه‌های کلی بازسازی خانه تان دارید، بنابراین پس از آگاهی کامل به هزینه و زمان اجرای بازسازی خانه به خرید مصالح، کف پوش‌ها و اجزای لوله‌کشی ، کابینت و غیره وارد شوید.

بودجه خود را با دقت در نظر بگیرید

به نظر من بودجه هزینه‌ها باید از ابتدا برای تکنسین ها مشخص باشد. در به اشتراک گذاشتن آن، شاید برای یک موضوع خاص یا یک تفکر شخصی، متوجه سکوت خاصی می‌شوم، اما مشتری عزیز، دقت کنید که یک پیمانکار باید دقیقا بداند که شما چه رقمی را میخواهید برای بازسازی خانه خود هزینه نمایید.

به دو حالت میتوانید با پیمانکار ساختمانی برای بازسازی خانه خود قرارداد ببندید:

  1. اگر پلنی در دست دارید، ابتدا باید آن را به پیمانکار برسانید و از او بخواهید کلیه هزینه های اجرای پروژه را به صورت نهایی به شما قیمت دهد. به اصطلاح پیشکسوتان ما، کار را چکی و یا کنتراتی واگذار نمایید. به این صورت که مثلا بعد از مشخص شدن نیاز و طرح شما، پیمانکار اعلام میکند که کل پروژه با مبلغ ایکس تومان به صورت کامل برای شما انجام خواهد داد. البته که سالهاست به دلیل نوسان شدید قیمت ها، این روش منسوخ شده است اما بعضا شاهد مدیریت پروژه هایی هستم که به این صورت منعقد می‌شود.
  2. روش دوم، مدیریت پیمان است! بدین صورت که پیمانکار سود خود را با درصد از قبل مشخص شده، در انتهای پروژه از شما دریافت خواهد کرد.

مدیریت پیمان بازسازی خانه

مدت های زیادی است که با توجه به نوسانات و یا نیاز به آگاهی مشتری از قیمت خرید محصول و خدمات بازسازی خانه، روش ایده آلی برای بازسازی و مدیریت آن باب شده است که به مدیریت پیمان معروف است. اما این روش به چه صورت خواهد بود؟ آیا برای بازسازی خانه خود اینگونه قرارداد منعقد کنیم؟

در روش های سنتی مشکلات زیادی پیش روی کارفرما و پیمانکار قرار می‌گیرد. بزرگترین آن اختلاف نظر در خصوص خرید متریال و مصالح ساختمانی در طی فرایند بازسازی خانه است! یا اینکه پیمانکار با ایکس تومان رقم قرارداد منعقد کرده است و در حین پروژه، با افزایش قیمت خرید کالای خاصی مواجه خواهد شد. با وجود اینکه بند و تبصره هایی برای پیشگیری از مشکلات در اینگونه قرارداد ها اضافه شده است، اما همچنان کارفرمایان به سمت مدیریت پیمان و به روش های درصدی علاقه نشان داده اند.

مدیریت پیمان برای بازسازی خانه، یک روش ایده آل است که انعقاد قرارداد به این صورت، کار بازسازی به صورت شفاف انجام خواهد شد. روش روال و عادی این نوع مدیریت به این صورت است که پیمانکار با بهترین قیمت ها، خدمات، متریال و کالای ساختمانی خود را خریداری می‌نماید و در انتها درصدی از کل هزینه های بازسازی را به عنوان سهم مدیریت خود با کارفرما محاسبه می‌نماید.

فرمول محاسبه مدیریت پیمان به شرح ذیل می‌باشد:

هزینه خرید خدمات + هزینه خرید کالا ساختمانی = X تومان
X تومان + 22% مدیریت پیمان = قیمت نهایی بازسازی خانه

خانه بازسازی شده

بازسازی خانه زمانی انجام می‌شود که اشکالاتی در زیر ساخت های منزل وجود داشته باشد بنابراین لازم است برای جلوگیری از خطرهای احتمالی اقدامات لازم در اسرع وقت توسط افراد متخصص انجام شود.

عکس قبل و بعد از بازسازی خانه

برای بازسازی خانه قدیمی لازم است بخش های آسیب پذیر مانند سیستم سرمایش و گرمایش، لوله کشی آب و برق، کنترل انرژی و مقاوم سازی خانه مورد بررسی قرار گیرد.

بازسازی سقف خانه

ما در “شرکت معماری خانه اوستا” تلاش کرده ایم تا اطلاعات بسیار کاربردی و مهم را درباره مراحل بازسازی منزل/خانه در اختیار شما مخاطبان قرار دهیم، همچنین میتوانید جهت مشاوره و بازدید رایگان از پروژه بازسازی شما، با تیم پشتیبانی ای ئی تماس حاصل فرمایید.

بازسازی خانه: قدیمی و جدید، آپارتمان و ویلایی

بازسازی هر نوع خانه و یا آپارتمان با توجه به بخش های مختلفی که دارد لازم است توسط فردی متخصص بررسی شود. برای برخی از خانه های قدیمی باید مراحل ایجاد استحکام و نوسازی بنا انجام شود زیرا عدم توجه به نکات معماری در بازسازی، آسیب های بیشتری را برای سازه ساختمان ایجاد می‌کند.

قیمت بازسازی منزل

پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از هزینه های مکرر همچنین تعمیرات سالانه ساختمان، از مصالح با کیفیت تر برای استحکام بیشتر استفاده کنید.

کنسول مدرن برای طراحی سبک صنعتی

آیا احتیاج به تیم متخصص برای بازسازی منزل خود دارید؟

برای اجرای استاندارد مراحل بازسازی خانه لازم است به دو صورت عمل کنید:

  1. می توانید با شرکت های پیمانکار قرارداد همکاری داشته باشید.
  2. برای بازسازی هر بخش با متخصص جداگانه ای مشورت کنید و برای تعمیر و تعویض آن به صورت موردی اقدامات لازم را انجام دهید. یعنی کل کار را خودتان مدیریت کنید و به صورت آیتمی هر قسمت را به پیمانکار واحد واگذار کنید.

طرح دیوار راهرو با آینه کاری و ترمووال

مراحل بازسازی خانه در ساختمان: راهنمای 101 بازسازی منزل شخصی

بازسازی خانه شخصی

1. نوع و میزان بازسازی ساختمان را تعیین کنید.

  • اگر نمای ظاهری ساختمان به بازسازی و تعمیر احتیاج داشته باشد بهتر است آن را به صورت دقیق مشخص کنید.

نوسازی نما ساختمان پرشین کلاسیک

  • همچنین در صورتی که پیمانکار تشخیص دهد ساختمان احتیاج به تغییرات اساسی دارد لازم است برای استحکام بیشتر اقدامات لازم را انجام دهید.

  • اگر بخش آشپزخانه ساختمان شما احتیاج به تغییر داشته باشد لازم است برای تعویض کابینت ها، لوله کشی آب و برق، تعمیر سقف و نصب کفپوش اقدام کنید.

بازسازی کابینت آشپزخانه

2. با افراد متخصص مشورت کنید.

اگر پس از بررسی ساختمان مشخص شود که یکی از دیوار های داخلی دچار نقص و یا ایراد است باید برای جلوگیری از ریزش سقف و خطر های احتمالی دیگر برای بازسازی این بخش با افراد متخصص مشورت کنید و به صورت  اصولی اقدامات لازم را انجام دهید.

3. پیمانکار مناسب انتخاب کنید.

با توجه به اینکه مراحل بازسازی خانه باید بر اساس اصول و استاندارد های لازم انجام شود یک پیمانکار ماهر می تواند میزان هزینه و اقدامات لازم را بررسی کرده و مراحل بازسازی را با مناسب ترین هزینه و بهترین کیفیت انجام دهد.

4. ایده های تان را برای بازسازی خانه طراحی کنید.

برای اینکه بتوانید مراحل بازسازی ساختمان را به صورت دقیق خودتان مشخص کنید لازم است جزئیات کامل آن، روی کاغذ پیاده سازی شود تا در صورت نیاز پیمانکار متخصص بتواند ضمن تغییر بخش های لازم، اقدامات لازم را انجام دهد.

5. برای دریافت مجوز های لازم اقدام کنید.

اگر می‌خواهید هنگام بازسازی دچار مشکل نشوید باید در گام اول برای پیشبرد مراحل کار مجوز های لازم را دریافت نمایید.
همچنین لازم به ذکر است که اگر اقدامات لازم باعث ایجاد تغییرات اساسی در نقشه کلی ساختمان نشود احتیاجی به دریافت مجوز ندارید.

برای مثال کارهایی مانند تعویض کاشی و سرامیک، نقاشی خانه، نصب کابینت، کف پوش و به صورت کلی ایجاد تغییر در نمای ظاهری ساختمان احتیاجی به مجوز ندارید.

اما کارهایی که باعث ایجاد تغییرات اساسی در ساختمان می شود مانند جا‌به‌جایی ساختمان و راه پله ها، تخریب دیوار ها و… لازم است مجوز های ضروری را دریافت نمایید.

6. ترتیب بازسازی خانه را تعیین کنید.

فعالیت هایی را که برای بازسازی خانه لازم است اجرا شود در گام اول مشخص کنید به عنوان مثال ابتدا باید به بازسازی دیوار اقدام کنید و سپس پوشش سقف و کفپوش ها را تغییر دهید.

پس از این مراحل  می توانید برای نصب و یا تعمیر کابینت ها، کاغذ دیواری و یا تغییرات مربوط به دکوراسیون اقدام کنید.

بازسازی دیوار منزل

7.  تخریب را آغاز کنید.

در برخی از ساختمان ها لازم است بخش هایی به صورت کامل تخریب شود همچنین اگر پس از بررسی پیمانکار، سیستم آب و برق و گاز احتیاج به تعمیر داشته باشد لازم است بخش های مورد نیاز تخریب شود.

بخش تخریب ساختمان از مهم ترین قسمت ها در مراحل بازسازی محسوب میشود که لازم است قبل از هرگونه اقدام، آب و برق و گاز را قطع کنید زیرا در غیر این صورت ممکن است اتفاقات خطرناک و غیر منتظره ای در ساختمان ایجاد شود که خسارات مالی و جانی فراوانی به همراه دارد.

تخریب در بازسازی خانه

8. بازسازی را آغاز کنید.

زمانی که مراحل ذکر شده شده در خانه انجام شود لازم است ابتدا نخاله های ساختمانی دور ریخته شود تا محیط مناسبی برای ایجاد ایده پیمانکاران فراهم شود .

متخصصان برای بازسازی خانه معمولا مراحل زیرا را انجام می دهند:

  • جدا کردن درب و پنجره ساختمان
  • خراب کردن سرامیک و کاشی ها
  • ایجاد پوشش مناسب برای بخش های مختلف ساختمان به همراه عایق کاری سرویس های بهداشتی.
  • لوله کشی آب، برق و گاز در ساختمان
  • اجرای ایده گچ کاری در ساختمان
  • ساخت نمای ظاهری و رنگ آمیزی متناسب با بخش های مختلف خانه
  • نصب کابینت ها، کلید پریز برق و شیر آلات بهداشتی

برای انجام هر مرحله لازم است افراد متخصص نظارت مستقیم به بازسازی ساختمان داشته باشند تا اجرای هر مرحله با کیفیت استاندارد انجام شود.

پس از اتمام مراحل بازسازی خانه، صاحب خانه برای بازدید مراجعه می کند تا بنای جدید ساختمان را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.

شرکت بازسازی: چگونه و چه خدماتی را میتوانید از شرکت بازسازی خانه اوستا دریافت کنید؟

بازسازی خانه می‌تواند شامل موارد زیادی باشد. از یک بازسازی جزئی و معطوف فقط به یک قسمت از خانه گرفته است تا یک بازسازی کامل. شرکت های بازسازی خانه و منزل های مسکونی هر کدام ممکن است در ارائه نوع خدمات با هم تفاوت هایی داشته باشند و برخی ممکن است خدمات جزئی ارائه ندهند. ما در شرکت معماری و خدمات ساختمانی “خانه اوستا” مفتخر هستیم که به صورت کامل و جزئی خدمات ساختمانی را ارائه می‌نماییم. برای ما صرفا راحتی و آسایش شما مطرح می‌باشد و هر نوع نیاز شما را پاسخگو خواهیم بود. برخی از قوانین مربوط به قرارداد بازسازی خانه به شرح ذیل می‌باشید:

  1. بازدید و ارائه مشاوره که به صورت کاملا رایگان صورت می‌گیرد. کارشناسان شرکت بازسازی خانه اوستا به صورت حرفه‌ای کار شما را بازدید می‌نمایند و تمامی موارد را برای شما تشریح خواهند کرد.
  2. ارائه لیست قیمت بازسازی و تمامی موارد مورد نیاز شما. این مورد به صورت کاملا تفکیک شده و با جزئیات کامل به شما مشتریان تقدیم می‌گردد. شاید در بررسی قیمت ها متوجه هزینه هایی بشوید که برای انجام آن نخواهید اقدام کنید و یا تصمیم به صرف هزینه ای متفاوت برای آن داشته باشید.
  3. طراحی داخلی وظیفه اصلی یک شرکت بازسازی است. ارائه رندر و خروجی های 3 بعدی و حتی انیمیشن حق مسلم شماست تا قبل از هرگونه اجرا از تمام شده و فاینال آگاهی داشته باشید. لازم به ذکر است که تمامی طراحی هایی که توسط شرکت بازسازی خانه اوستا انجام می‌گردد با تعهد اجرا و دیتیل دقیق می‌باشد.
  4. ارائه پلن اجرایی برای برنامه ریزی و زمانبندی. این نکته بسیار مهم است! شما دقیقا بدانید کدام آیتم در چه زمانی انجام می‌شود و پیمانکار بازسازی خانه متعهد گردیده است که در زمان‌بندی مشخص شده نسبت به تکمیل موارد جزئی اقدام نماید و پایان نهایی کار نیز برای شما مشخص خواهد شد.
  5. ارائه گزارش در تمامی مراحل اجرا پروژه. طبق تعاریف اعلام شده در خصوص اجرا مرحله‌ای در زمان عقد قرارداد پیمانکاری بازسازی خانه، مجری موظف است مراحل را به صورت تفکیک شده و مورد به مورد به کارفرما گزارش دهد.
  6. ارائه حسن انجام کار. البته این مورد باید در زمان قرارداد و همچنین در صورت لزوم نسبت به خدمات انجام شده، ارائه گردد. ممکن است کالایی و یا خدمتی توسط پیمانکار انجام شده باشد که برای مدت زمان خاصی نیاز به گارانتی داشته باشد.

تا به اینجا به بررسی مواردی که در طول فرایند پروژه توسط مجری می‌بایست ارائه گردد، پرداختیم. اما برگردیم به سوال اصلی: چه خدماتی را میتوانید به صورت جزئی از شرکت پیمانکار بازسازی خانه خود طلب نمایید؟

بازسازی ساختمان شامل چه مواردی خواهد بود؟

  1. تخریب: این مرحله میتواند مختص دیوار، کف، سرویس و موارد اینچنین باشد.
  2. بنایی: قاعدتا پس از تخریب و یا حتی در موارد دیگری نیاز به خدمات بنایی خواهد بود.
  3. تاسیسات: برای تعویض سیستم های تاسیساتی، جایجایی ها و اتصالات جدید نیاز است.
  4. الکتریک: بهتر است در زمان پروژه حتی در صورت عدم نیاز به انشعاب جدید، سیم کشی ساختمان کلا بررسی گردد.
  5. عایق کاری: هم میتواند در آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیاز باشد و هم در پشت بام خانه.
  6. کاشی کاری: تعویض کاشی های سرویس و یا آشپزخانه ملزم به حضور استادکار خواهد بود.
  7. گچ کاری: برای ایجاد بستری تازه و یا تعمیرات موردی.
  8. نقاشی: یکی از پرکاربردترین موارد در بین آیتم های اجرایی است.
  9. نصب: میتواند شامل کابینت آشپزخانه، روشویی، کمد دیواری و موارد دیگر باشد.

پیمانکاران و کارگران متفاوتی میتوانند در مدت زمان اجرا در پروژه حضور داشته باشند یا در مواردی خاص تعداد این 9 مورد بیشتر و یا کمتر گردد.

نمونه کار اجرا شده توسط شرکت خانه اوستا

بازسازی اتاق نشیمن خانه
بعد از بازسازی
بازسازی سالن هال
بعد از بازسازی

تعویض کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

نصب کابینت های نو در واحد بازسازی شده

نصب یونیت های سرویس بهداشتی در داخل واحد

مراحل بنایی و تخریب قبل از اتمام بازسازی خانه
عکس در حین بازسازی

تعویض لوله های تاسیسات در حین بازسازی خانه

عکس از زمان تخریب و نوسازی سرویس بهداشتی

عکس قبل و بعد از بازسازی خانه

بازسازی سقف

بازسازی سقف خانه با کناف

بازسازی اتاق خواب به سبک کلاسیک

سقف خانه بازسازی شده است

طرح جدید سقف در بازسازی

نورپردازی سقف

قسمت روشویی خانه ای که بازسازی شده است

نمایی از داخل دستشویی بازسازی شده

تعمیرات سرویس بهداشتی و لندری

بازسازی تعمیرات آشپزخانه

طراحی و بازسازی آشپز خانه

نوسازی واحد

آشپزخانه خود را بازسازی کنید

بازسازی اتاق های خانه

بازسازی اتاق های خانه

بازسازی حمام

حمام یکی از اتاق هایی است که اغلب توسط صاحبان خانه به کرار بازسازی می‌شود. این در واقع یک اتاق بسیار پرکاربرد است که همیشه باید هاله ای از تمیزی و همچنین فضای آرامش بخش را ارائه دهد.

بازسازی حمام خانه

برای پاسخ به کاربردهای بسیار متفاوت، اما در مقابل همه موجودیت ها در بالا، بازسازی حمام باید به کرار باشد.

ما می‌توانیم همیشه پوشش‌ها و تجهیزات را به صورت جزئی تعمیر کنیم، اما برای تغییرات کلی بهتر است تمامی موارد از جمله پوشش های عایق، کفپوش حمام، روشویی و دوش و موارد این چنین را به تفکیک ارزیابی کنیم.

برای کمک به شما در این بازسازی که می تواند پیچیده و ترسناک باشد، ما به شما پیشنهاد میکنیم که وقتی تصمیم به تعمیرات در خصوص این قسمت از خانه گرفته اید، آن را با تمام کلیات انجام دهید.

بیشتر بخوانید: سفارش روشویی سفارشی

ساخت روشویی و لندری سفارشی حمام خانه

بازسازی آشپزخانه

آشپزخانه دومین اتاق هدف در زمان بازسازی است. در حین بازسازی کامل خانه، باید روی پوشش ها، لوله های تاسیسات، کابینت آشپزخانه، مبلمان و تجهیزات آشپزخانه تمرکز کنیم.

بازسازی آشپزخانه منزل مسکونی

آشپزخانه در واقع اتاقی است که بسیاری از عناصر در یک فضای به طور کلی محدود، گرد هم می آیند. لمس یک عنصر اغلب به منزله بازسازی اطراف آن است. بنابراین، بازسازی آشپزخانه دارای یک دومینوی قابل توجه است که ما در فایل کامل خود به آن نگاه می کنیم. بدون ادعای جامع بودن، ما دسته‌ای از مقالات را به شما پیشنهاد می‌کنیم که پای شما را در رکاب اکثریت قریب به اتفاق بازسازی‌های آشپزخانه که در حال حاضر مشاهده می‌شود، قرار می‌دهد.

بازسازی اتاق خواب

ما تقریبا نیمی از زندگی خود را در اتاق خواب می‌گذرانیم. اگرچه ما اغلب در آنجا می‌خوابیم، اتاق خواب نیز بهشتی از خانه و قسمت امنیت و آرامش است. بنابراین بازسازی خانه اغلب شامل در نظر گرفتن اتاق خواب است.

بازسازی اتاق خواب خانه

اغلب، بازسازی اتاق خواب به دو دلیل اصلی اتفاق می افتد. اولین مورد این است که وقتی فضای دیگر مطرح نیست، اتاق کودک یا نوجوان را به روز کنید. به عنوان مثال، زمانی که کودک نوجوان شد، اتاق کودک را بازسازی می کنیم.

دومین دلیل اصلی تازه کردن اتاق خواب مستر با بهبود راحتی، زیبایی و قابلیت های فنی آن است: رختکن، حمام یکپارچه و فضای ذن عناصر اصلی این نوع بازسازی اتاق خواب هستند.

بازسازی اتاق نشیمن

شب های جشن گرفتن با دوستان، شب های فیلم خانوادگی، وعده های غذایی شاد جمعه شب ها…
اتاق نشیمن اتاقی چند وجهی است که باید معیارهای زیادی را برآورده کند، سطح کیفیت آن مدام در حال افزایش است.

بازسازی اتاق نشیمن خانه

بنابراین طبیعی است که بازسازی خانه باید در نقطه ای به سمت اتاق نشیمن باشد. به طور کلی این مسئله تعیین مناسب ترین پوشش ها و یافتن زیبایی شناسی است که به بهترین وجه نیازهای ساکنان را برآورده می کند.

همچنین می‌توانیم به سمت تجهیزات اضافی برویم که در میان آن‌ها شومینه‌ها طراحی های دیوار و تی وی وال برجسته هستند.

بنابراین ما ایده های دکوراسیون داخلی را به شما پیشنهاد می کنیم تا با بازسازی اتاق نشیمن شما، طرح درخشندگی جدیدی ببخشید.

بازسازی خانه بر اساس نوع کار

بازسازی کفپوش چوبی

پارکت کفپوشی است که هنوز هم در بین افراد بسیار محبوب است. البته امروزه بخاطر گران بودن و همچنین عدم استفاده از پارکت ها، نوع پوشش دیگری برای کف مورد توجه قرار گرفته است که به لمینت معروف است.

بازسازی کفپوش خانه

عمدتاً در نظر گرفتن امکان بازسازی پارکت مطرح خواهد شد. در واقع، پارکت چوبی یا لمینت ها با لایه سطحی از چوب پوشیده شده اند که به راحتی میتوان تمام و یا بخشی از آن را مورد ترمیم و مرمت قرار داد.

بسته به امکانات، لازم است نوع بازسازی پارکت را انتخاب کنید که مناسب خانه مورد نظر باشد.

بازسازی کاشی های سرویس بهداشتی و آشپزخانه

اکثریت قریب به اتفاق خانه های ایرانی به کاشی کاری مجهز هستند. این متریال فقط در اتاق های خاص یا همه جا نصب می شود. در حین بازسازی خانه، امکان بازسازی کاشی کاری برای بهره مندی از زیبایی مدرن وجود خواهد داشت.

تعویض کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

بازسازی کاشی کاری گاهی اوقات بسیار ظریف است. در بیشتر موارد لازم است روکش قدیمی برداشته شود، دیوار تکیه گاه را تمیز کرده و مجدداً روکش کرده و کاشی کاری جدید را بچینید. در برخی شرایط هم میتوان کاشی جدید را بر روی کاشی قبلی چسباند.

کسانی که می خواهند کار را محدود کنند می توانند به رنگ آمیزی کاشی ها روی بیاورند که یک بازسازی ایده آل برای کاشی های دیوار حمام یا آشپزخانه است.

بازسازی نما ساختمان

بازسازی نماها بارزترین بازسازی خارج از خانه است که اغلب در ساختمان ها دیده می‌شود. برای خانه‌های شخصی نیز امکان بازسازی نما وجود دارد و توصیه می‌شود.

بازسازی نما ساختمان

برای بازسازی نمای خانه می توان از چند روش استفاده کرد. اکثریت قریب به اتفاق افراد به سمت رنگ یا سیمان حرکت می کنند. این محصولات امکان بازسازی نما را بسیار سریع و محافظت از آن در برابر شرایط جوی را ممکن می سازد.

همچنین امکان نصب روکش خارجی (مانند: PVC، چوب، کامپوزیت یا فلز) برای تقویت عایق خانه و در عین حال بهبود زیبایی آن وجود دارد.

بازسازی پشت بام

پشت بام خانه یک عنصر اساسی ساختاری است. این در واقع چیزی است که خانه را از خطرات نم آب دور نگه می‌دارد و از خروج هوای گرم به بیرون جلوگیری می‌کند. بنابراین توصیه می شود که مراقب پشت بام خانه خود باشید.

بازسازی پشت بام زمانی انجام می شود که پوشش یا قاب نشانه هایی از ضعف داشته باشد. باز هم، بازرسی سقف هنگام خرید ملک ضروری است.

شما می توانید پشت بام خود را با تعویض عناصر شکسته یا قدیمی بازسازی کنید تا هزینه ها را محدود کنید. با این حال، اگر سقف خیلی قدیمی و بیش از حد آسیب دیده باشد، باید به طور کلی تعویض شود. در این مورد، ما با یک متخصص پشت بام تماس خواهیم گرفت.

سپس انتخاب از میان چندین احتمال ضروری خواهد بود که همگی مزایا و معایب خود را دارند.

تعویض پنجره های قدیمی

پنجره ها عناصری هستند که با خانه پیر می شوند. اگر مواد تشکیل دهنده آنها می تواند سرعت پیری را تغییر دهد، همیشه زمانی فرا میرسد که پنجره ها باید بازسازی و یا در واقع تعویض شوند.

تعویض پنجره یو پی وی سی

بازسازی پنجره لحظه مهمی است، زیرا اغلب شامل تمام پنجره های خانه می‌شود. در واقع به ندرت می‌توان تنها یک پنجره را تعویض کرد.

بازسازی تاسیسات برقی و الکتریکی

استانداردهای برق دائماً در حال تغییر هستند، پس از چند سال، استاندارد جدیدی ظاهر می شود و تمام ساخت و سازهای جدید باید با آن مطابقت داشته باشند. بنابراین رعایت این استانداردها در حین بازسازی خانه بسیار عاقلانه و عادلانه است.

تعمیر سیم کشی منزل

اغلب، بازسازی خانه شامل لمس برق به منظور اضافه کردن پریزها یا تقویت امنیت خانه است. بنابراین لازم است در طول این بازسازی ها با آخرین استانداردها مطابقت داشته باشید و از توصیه های یک متخصص پیروی کنید.

بنابراین، ما با انجام یک نوسازی کامل برقی خانه، چیزهای زیادی به دست خواهیم آورد، زیرا به این ترتیب می‌توانیم برای سال‌های متمادی بر مبنای خوبی شروع کنیم.

بازسازی سقف منزل

سقف ها در واقع جزء ضروری هر خانه ای هستند و مانند هر قسمتی از ساخت و ساز، با گذشت زمان پیر می‌شوند.

بازسازی سقف خانه

بنابراین ما مجبور خواهیم بود به طور مرتب سقف های خود را بازسازی کنیم. در حالت ایده آل، فقط یک نقاشی اساسی باید انجام شود.

در موارد جدی تر، پر کردن سوراخ ها، ترمیم ترک ها یا مقابله با مشکلات رطوبت ضروری است. بنابراین، بازسازی است که نباید نادیده گرفته شود و قبل از نامتناسب شدن کار انجام شود.

بیشتر بخوانید: سقف استاندارد

بازسازی دیوارهای داخلی

در حالی که بازسازی خانه اغلب منجر به طراوت دیوارپوش ها می‌شود، اغلب فراموش می‌کنیم که این پوشش ها باید روی چیزی آویزان شوند. برای اینکه دیوارپوش طول عمر خوبی داشته باشد، دیواری که آن را نگه می دارد نیز باید از قبل بازسازی شود.

بازسازی دیوار های خانه جدید

در واقع، با پیاپی بازسازی های سطحی که شامل چیدن و برداشتن پوشش ها می شود، دیوارها می توانند ضعیف شده و کیفیت خود را از دست بدهند.

بنابراین لازم است که در صورت لزوم بازسازی دیوار انجام شود. بازسازی دیوار اغلب شامل جبران تفاوت در سطوح، اعمال یک پوشش، تقویت سازه یا به سادگی باز کردن یک سازه باربر است.

بنابراین، بازسازی دیوار باید به خوبی فکر شود، زیرا این عنصر می تواند موضوع کار بسیار سبک یا بسیار سنگین باشد.

بازسازی راه پله

خانه‌های دو طبقه همیشه محبوب بوده‌اند، زیرا می‌توان آن‌ها را در زمین‌هایی با زیربنای کوچک‌تر قرار داد، بنابراین خرید آن‌ها بصرفه‌تر است. با گذشت زمان، پله هایی که طبقات را به هم متصل می کنند خراب می شوند و بنابراین نیاز به بازسازی دارند.

نوسازی پله های خانه

اغلب در خانه های قدیمی، نوسازی پله های چوبی یا بتنی مطرح می شود. اگر پله های مربوطه خیلی آسیب ندیده باشند، بحث تغییر پوشش برای راه پله بتنی و اعمال مجدد پوشش برای راه پله چوبی است.

اگر پله ها به شدت آسیب دیده باشند، مطمئناً نیاز به تعویض دارند. برای این کار می توانیم از مواد مدرن و ظریف تری مانند فلز یا شیشه استفاده کنیم.

بازسازی تراس و بالکن خانه

تراس ها بخشی از خانه هستند که در روزهای آفتابی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. آنها باید کیفیت های زیادی را ارائه دهند و اجازه استفاده های بسیار متنوع را برای هر یک از اعضای خانواده بدهند.

تراس های چوبی نیاز به بازسازی بسیار منظم، اما نه چندان دشوار دارند، زیرا به طور کلی شامل استفاده از یک محصول مایع برای محافظت از چوب و افزایش طول عمر آن است.

تراس های بتنی نیاز به بازسازی هایی دارند که فاصله زمانی بیشتری دارند، اما بسیار پیچیده تر هستند، زیرا به طور کلی شامل رسوب گذاری و قرار دادن پوشش مناسب است.

نقاشی خانه

نقاشی کردن عموماً محبوب ترین نوع بازسازی خانه توسط صاحبان خانه است. بازسازی رنگ ها این امکان را فراهم می کند که بدون تلاش زیاد و بدون آسیب به یک اتاق ظاهر شود.

نقاشی خانه

رنگ آمیزی خانه یا اتاق برای اینکه روان و بدون مانع باشد سازماندهی خاصی را می طلبد.

ما ابتدا تمام اقدامات احتیاطی را در بالادست انجام خواهیم داد تا مواد مناسب را انتخاب کنیم و از عناصر اطراف نقاشی کردن خانه محافظت لازم را داشته باشیم.

سپس لازم است تکیه گاه ها را بررسی کرده و در صورت لزوم آن ها را تعمیر کنید تا چسبندگی بی عیب و نقص و روکشی تمیز ارائه شود.

اگر می خواهید زندگی خود را آسان کنید، نقاشان حرفه ای زیادی وجود دارند که کار سریع و کارآمدی را به شما پیشنهاد می کنند.

بیشتر بخوانید: پتینه ایتالیایی

بازسازی استخر

وقتی استخر کاملاً جدید است، ما در مقابل آب های شفاف و روشن آن در تحسین همیشگی هستیم. با این حال، وقتی کهنه و پوسیده شود، تبدیل به یک عنصر بسیار ناخوشایند می شود که ما نمی توانیم منتظر بازسازی آن باشیم.

بازسازی استخر

بازسازی استخر به طور کلی یک امر حرفه‌ای است. این در واقع کاری است که باید بسیار کارآمد باشد تا استخر شنا پس از بازسازی تمام مزایای خود را حفظ کند..

بازسازی درب

ما همیشه به آن فکر نمی کنیم، اما یک خانه تعداد درب‌های بالایی دارد. تقریباً در سطح هر اتاق و در ورودی خانه قرار دارند. بنابراین می‌توانیم درب‌های خانه را بازسازی کنیم تا امنیت بهتر و زیبایی بیشتری داشته باشیم.

تعویض درب اتاق های خانه

با استفاده از رنگ می‌توانید درب های خود را به راحتی بازسازی کنید. سپس این یک بازسازی بسیار سطحی خواهد بود که صاحبان خانه هایی را با درهای گذشته راضی می‌کند، اما هنوز هم کاربردی است.

اگر درب های خانه شما بسیار قدیمی هستند و دیگر به درستی کار نمی‌کنند، باید با مدل های جدید موجود توسط بسیاری از افراد حرفه ای جایگزین شوند.

بازسازی شومینه

شومینه و همتای آن، اجاق گازهای هیزمی (در خانه های ویلایی)، عناصری هستند که اغلب لوکس و سطح بالا در نظر گرفته می‌شوند. همچنین استفاده از یک شومینه در اتاق نشیمن یک عنصر زیبایی است ولی در عین حال گرمایش بسیار راحت را فراهم می کند.

بازسازی شومینه

بسیاری از افراد نیز با نصب یک شومینه توکار، نوسازی فنی بیشتری را انجام می‌دهند. این تجهیزات کارایی شومینه را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد و در نتیجه هزینه گرمایش را کاهش می‌دهد.

یک خانه قدیمی را بازسازی کنید

خرید یک خانه بسیار قدیمی چند سالی است که مد شده است و من فکر می‌کنم که این روند به این زودی‌ها تغییر نخواهد کرد. بنابراین این ایده مستلزم انجام یک بازسازی عمیق ساختمان قدیمی بدون تغییر کامل آن است.

عکس قبل و بعد از بازسازی خانه قدیمی

این نوع بازسازی با بازسازی کلاسیک که به طور کلی شاهد آن هستیم کمی متفاوت است. در واقع باید مشکلات ساختاری و فنی بسیار مهم را در نظر گرفت. علاوه بر این، ساختمان‌های قدیمی از استانداردهای فعلی پیروی نمی‌کنند، لازم است برای تقریباً تمام مراحل، برای ایجاد سازگاری‌های سفارشی وقت بگذارید.

توصیه ما به شما اینست که کدام عناصر را به دقت در نظر بگیرید و مهمتر از همه به شما کمک می کند تا تعیین کنید چه چیزی باعث تغییر قابل توجه صورتحساب می‌شود.

برخی از سوالات مشتریان:

بازسازی به چه معنا است؟

به فرآیندی که در آن نسبت به تعمیر و نوسازی مجدد بافت فرسوده و یا دموده اجزای اصلی ساختمان، مانند دیوارها، کفپوش‌ها، سیستم های تاسیسات و الکتریکال و… به صورت کلی و جزئی پرداخته می‌شود، در اصطلاح بازسازی نامیده می‌شود.

هزینه بازسازی خانه چقدر است؟

هر خانه و هر خانواده نیازهای متفاوتی دارند، از آنجا که این تفاوت ها تاثیر مستقیمی بر قیمت دارند، به قاطعیت نمی‌توان رقم محدودی به عنوان هزینه مشخص بازسازی کردن اعلام نمود. بهترین روش محاسبه قیمت پس از اعلام نیاز به کارشناس مشاور است.

چه خدماتی در پروژه بازسازی انجام می‌شود؟

کلیه خدمات ساختمانی، مانند تخریب، دیوارچینی، کناف، نقاشی، مقاوم سازی، حمل نخاله ساختمانی، کاشی کاری و سیمان کاری، تعویض درب و پنجره، کاغذ دیواری و هر موردی که در واحد مذکور ممکن است مورد نیاز و تعمیر باشد.

هزینه طراحی داخلی چقدر است؟

اگر صرفا مورد نیاز شما، فقط طراحی داخلی باشد، طبق نرخ مصوب هزینه آن محاسبه می‌شود. اما اگر قرارداد بازسازی بسته باشید، هزینه طراحی داخلی توسط شرکت خانه اوستا رایگان است.

آیا برای پروژه قراداد نیاز است؟ اگر نیاز است چه نکاتی باید رعایت شود!؟

حتما و حتما نسبت به انعقاد یک قرارداد کتبی و مورد تایید اقدام نمایید. به علت بار مالی پیش‌رو، بستن قرارداد با مفاد مدت زمان اجرای طراحی و بازسازی به انضمام مدت زمان اجرا و هزینه های پیش بینی شده مانند هزینه پیمانکار مد نظر و نکات اینچنین اقدام نمایید.

همچنین بخوانید:

5/5 (1 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 دیدگاه دربارهٔ «بازسازی خانه | بازسازی منزل | راهنمای 101 در سال 1403»

    1. سلام دوست عزیز
      خیر،، کارشناسی و بازدید از پروژه بازسازی ساختمان در تمام نقاط استان تهران و البرز به صورت رایگان می‌باشد.

  1. داوود شریفی

    تشکر میکنم از مجموعه خوب آقای مهندس میرا بابت بازسازی خونه ما که به بهترین نحو و با حوصله انجام دادند. موفق و سربلند باشید.

    1. سلام آقای شریفی عزیز
      ممنون از اینکه نظرتون را ثبت نمودید
      امیدوارم در پروژه های دیگر بتوانم همراه شما باشم
      با آرزوی سلامتی برای شما

    1. درود جناب آقای دکتر عیوضی
      تلاش ما در جهت انجام وظیفه بوده است. امیدوارم همیشه سلامت و موفق باشید.

  2. سلام خسته نباشید ..ما یه منزل داریم تهران که نیاز به نو سازی داره میخواستم اگر ممکنه از شما تلفنی داشته باشم تا بتونم برای نوسازی اون اقدام کنین

    1. درود بر شما
      همه روزه به جز ایام تعطیل میتوانید از ساعت 9 الی 17 با شماره ثابت 02191011030 و در تمامی ایام از ساعت 9 الی 21 با شماره 09368801024 تماس حاصل نمایید.